افتتاح بیمارستان فردیس، شاید شش ماه دیگر!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: علی رغم سرعت بالای تکمیل بیمارستان فردیس، به نظر می‌رسد در بهترین حالت این بیمارستان ظرف شش ماه آینده به بهره برداری برسد.
به گزارش ساقی آذربایجان پانته‌آ عینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به به اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز بیمارستان فردیس است؛ اظهار کرد: اهتمام ویژه‌ای برای جذب اعتبار تخصیصی برای این پروژه وجود دارد تا این بیمارستان هرچه سریعتر وارد مدار خدمات رسانی به مردم شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس با بیان اینکه این بیمارستان بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: حدود ۹۰ درصد عملیات ساخت طبقات سوم و چهارم ساختمان این بیمارستان به پایان رسیده و پیمانکاران در حال تکمیل طبقات دیگر هستند.
وی ادامه داد: البته برای بهره برداری از این پروژه تنها تکمیل ساختمان کافی نیست و باید تجهیزات و امکانات مورد نیاز درمانی نیز خریداری شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس با اشاره به علت تاخیر در بهره برداری از این پروژه تاکید کرد: با توجه به افزایش تورم، هزینه ساخت بیمارستان بالا رفته و همین باعث شده در تامین اعتبار مورد نیاز مشکلاتی ایجاد شود.
عینی افزود: به عنوان مثال اگر برای تکمیل بخشی از این بیمارستان قبلاً یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، امروز به واسطه افزایش قیمت، باید دو یا سه برابر شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان فردیس توضیح داد: علی رغم سرعت بالای تکمیل پروژه به نظر می‌رسد در بهترین حالت این بیمارستان ظرف شش ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به نامه نگاری صورت گرفته برای آموزشی شدن این بیمارستان گفت: برای این کار به دنبال اخذ مجوز از وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به مزایای آموزشی شدن بیمارستان فردیس گفت: در بیمارستان آموزشی شاهد حضور دانشجویان تخصصی رشته‌های مختلف پزشکی هستیم بنابراین اگر شب هنگام موضوع حادی برای بیماری پیش بیاید امکان رسیدگی بهتر به وجود دارد.
عینی اضافه کرد: علاوه براین با توجه به حضور دانشجویان انترن، رزیدنت و … در بیمارستان‌های آموزشی، آخرین تجهیزات به روز پزشکی کشور در این مراکز وجود دارد و از این طریق کیفیت خدمات رسانی به بیماران تا حد زیادی افزایش می یابد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: با توجه به جمعیت بالای فردیس و سطح درآمدی پایین برخی از بیماران فردیسی، آموزشی شدن این بیمارستان نتایج مثبتی به همراه دارد.

About Author