افتتاح پردیس سینما آزادی ارومیه

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: پردیس سینما آزادی بهار امسال افتتاح می شود.
احد هوشمند همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: کلنگ زنی پردیس سینما آزادی با ۸۰میلیارد ریال اعتبار از ۲سال پیش شروع شده اما با شیوع کرونا با مشکلات عدیده ای روبرو شدیم اما با تلاش های انجام شده در حال حاضر پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهار سال جاری آماده افتتاح است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰عنوان برنامه در سال گذشته توسط حوزه هنری استان اجراشد، تصریح کرد: سال گذشته در مرکز استان ۳۵۰مورد برنامه در تمامی بخش ها اجرا شد.
هوشمند خاطر نشان کرد: تولید ۳آلبوم موسیقی، رونمایی از کتاب های لبخندهای آذربایجان و زخم های نشمرده ، برگزاری همایش ادبی “بایاتی”، برگزاری نمایشگاه مجازی حوزه هنری و برگزاری رویداد بچه های مسجد در ۶شهرستان از شاخص ترین برنامه های سال گذشته حوزه هنری آذربایجان غربی بود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی یاد آور شد: سند تحول ۳ساله حوزه هنری استان که چشم انداز ۳ساله سازمان را مشخص می کند تدوین و آماده رونمایی است.
هوشمند با اشاره به اینکه عملیات احداث سینمای سلماس امسال آغاز می شود، اظهار کرد: مراحل مطالعاتی احداث سینما در ماکو، نقده، خوی و سردشت امسال انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی امسال بیشتر خارج از مرکز استان و در روستاها و مساجد برگزار می شود تا عدالت فرهنگی رعایت شود، تصریح کرد: فستیوال بچه های مسجد در هفته هنر انقلاب اسلامی در ۵شهرستان استان در ۵۰ مسجد با ۸۰ اجرا و با حضور ۱۲ گروه هنری برگزار می شود.
هوشمند با اشاره به رونمایی از تندیس شهید آوینی در محل حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: فیلم موقعیت مهدی در ۲۶ روستا و ۶ شهرستان آذربایجان غربی در هفته هنر انقلاب اسلامی اکران می‌شود.

About Author