افزایش بازرسی ها در بازار آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: مشکلی در تأمین کالاهای اساسی استان وجود ندارد.
به گزارش ساقی آذربایجان ،عبدالحمید سرتیپی در جلسه هماهنگی بازرسی در سطح عرضه و بازار گفت: مشکلی در تأمین کالاهای اساسی در کشور و استان وجود ندارد و کمبودهای موجود در سطح عرضه نتیجه خریدهای بی رویه مردم و احتکار خانگی است که این خریدهای بی رویه مردم بیش حد نیاز خود زمینه سوء استفاده افراد سودجو برای احتکار کالا شده است.
وی بابیان اینکه بازرسی ها در سطح عرضه در بازار افزایش می یابد، افزود: در حال حاضر در سراسر استان نزدیک به ۱۴۰ گروه بازرسی متشکل از نیروهای اداره کل صمت استان، سازمان تعزیرات حکومتی استان و سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده و جهت نظارت و بازرسی در سطح عرضه و بازار در حوزه تمامی گروه های کالای در سطح بازار حضور دارند.
سرتیپی تصریح کرد: تا زمانی که افزایش قیمت کالاها و خدمات از طریق مجاری قانونی اعلام و ابلاغ نشود هیچ واحد تولیدی، توزیعی، صنفی، صنعتی و خدماتی مجاز به افزایش قیمت بصورت سرخود را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی با خاطیان مطابق قوانین جدید تعزیری رفتار خواهد شد.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در صورت افزایش قیمت برخی از کالاها اساسی که دارای یارانه دولتی بودند یارانه های این گروه کالاها بصورت نقدی به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.
سرتیپی عنوان کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی بخصوص امتناع از عرضه کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، حذف قیمت از روی کالا، احتکار، قاچاق و غیره را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و ۱۳۵ با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
سرپرست صمت استان خاطرنشان کرد: نصب قیمت بر روی تمامی کالاها و همچنین نصب تابلو قیمت در واحد های ارایه کنندگان خدمات الزامی است و در صورت امتناع واحدهای صنفی از نصب قیمت بر روی کالاها و واحد خدماتی با واحد خاطی مطابق قانون رفتار خواهد شد.
وی تأکید کرد: عدم درج قیمت زمینه را برای تخلفات صنفی دیگر را نیز فراهم می کند و با توجه به تغییراتی که در قانون جرایم تعزیری کشور صورت گرفته است متولیان تعزیراتی می توانند قبل صدور حکم واحد متخلف را پلمب و از ادامه فعالیت واحد جلوگیری کنند.

About Author