دانشگاه علوم پزشکی تبریز حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص بدهی‌های این دانشگاه تشریح کرد: دانشگاه در زمان تحویل ریاست آن به دکتر نقی پور حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بدهی و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبه از بیمه داشته که تنها ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی و مبالغ دیگر به پرنسل و سایر بدهی‌ها است.
به گزارش ساقی آذربایجان،علی جنتی در نشست خبری، افزود: بدهی‌های دانشگاه از سال ۹۷ تاکنون باقی مانده و حتی برای بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن، منبعی تعریف نشده است. با چنین وضعیتی، دانشگاه علوم پزشکی در شرایط بحرانی قرار دارد و ما توان خود را بکار می‌گیریم تا بدهی‌ها را پرداخت کنیم.
وی در ادامه در خصوص دلیل عدم استفاده از برخی دستگاه‌های خریداری شده بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر تبریز، اظهار کرد: موضوع عدم استفاده از برخی دستگاه‌های خریداری برای این بیمارستان به منابع مالی دانشگاه مربوط نیست و در واقع بیمارستان در حال طی فرایند قانونی جهت کسب مجوز از سازمان انرژی اتمی برای نصب دستگاه‌های پزشکی است.
وی در خصوص وضعیت بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی تبریز نیز تشریح کرد: پیشرفت کلی این بیمارستان عظیم که قرار است جایگزین دو بیمارستان شهدا و امام تبریز باشد، ۲۰ درصد و پیشرفت فیزیکی فاز نخست این بیمارستان با ۳۳۰ تخت خواب برابر ۴۰ درصد است.
فاز نخست بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی تا سه سال تکمیل می‌شود
جنتی گفت: پروژه تکمیل فاز نخست این بیمارستان در پیشنهادات سفر ریاست جمهوری قید شده و در صورت تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی می‌توانیم فاز نخست این بیمارستان مهم و پروژه اولویت دار استانی را تا سه سال آینده به اتمام برسانیم.
وی افزود: این بیمارستان پاسخگوی بیماران هشت استان همجوار بوده و اکنون می‌خواهیم تکمیل آن را به یک مطالبه استانی تبدیل کنیم و با تکمیل آن، قطب درمان شمالغرب کشور شویم.
وی ادامه داد: بیمارستان جامع سرطان تبریز نیز یک بیمارستان خیرساز ۳۰۰ تخت خوابی بوده که دانشگاه علوم پزشکی وظیفه تجهیز آن را دارد و احتمال دارد که تا سال ۱۴۰۲ اتمام و افتتاح شود.

About Author