افزایش جرایم اینترنتی در ماه‌ های پایانی سال

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: در ماه پایانی سال با توجه به حجم بالای خرید و فروش‌های اینترنتی جرایم در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.قهرمان‌ طالع در جلسه بررسی آخرین وضعیت جرایم فضای مجازی و رایانه‌ای در اردبیل اظهار کرد: بحث کلاهبرداری در فضای مجازی به شکل گسترده و با شگردهای خاص در ایام پایانی سال انجام می‌شود تا شاهد سودجویی از همشهریان و کلاهبرداری از آنها باشیم.
وی تصریح کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با شگرد خاص و طراحی کانال‌های مختلف سعی می‌کنند تا همشهریان را نسبت به خرید پوشاک و دیگر وسایل مورد نیاز مورد تشویق و ترغیب قرار دهند که بهتر است همشهریان تا کسب اطمینان کامل از این خرید و فروش پرهیز کنند.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: به بهانه‌های مختلف تبلیغات عجیب و غریب راه‌اندازی می‌کنند تا امکان جلب اعتماد مشتریان را فراهم کنند در حالی که خلاف واقع اجناس با کیفیت پایین به فروش رسیده و زمینه تضییع حقوق مصرف‌کننده به وجود می‌آید.
قهرمان طالع از همشهریان خواست تا در خریدهای اینترنتی به نماد الکترونیکی و نشان تجاری واحدهای فعال و فروشگاه‌های عرضه محصولات توجه کرده و خرید خود را با اطمینان خاطر بعد از تحویل کالا و اطمینان از اصالت آن در قالب پرداخت مبالغ انجام دهند.
وی افزود: با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای اینترنتی مردم در فضای مجازی امیدواریم همشهریان به پیامک‌های پلیس فتا توجه کرده و این پیام‌ها را آویزه گوش قرار دهند تا در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب نیفتند.

About Author