البرز هجدهمین استان بیکار کشور

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: نرخ بیکاری در پاییز امسال به ۸/۳ درصد کاهش یافت. نرخ متوسط بیکاری در کشور ۸/۹ درصد است.
به گزارش ساقی آذربایجان حسین فلاح‌نژاد در کارگروه اشتغال که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: با این نرخ بیکاری، البرز هجدهمین استان بیکار در کشور است.به گفته وی بیش از ۵۳ درصد اشتغال در بخش خدمات، بیش از ۴۲ درصد در بخش صنعت و چهار درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.
فلاح تعداد بیمه شدگان اجباری را در آبان امسال ۳۲۵ هزار نفر عنوان کرد که با افزایش ۳/۵ درصدی نسبت به زمان مشابه سال ۹۹ همراه بوده است. همچنین در آبان ۱۴۰۰، ۱۲ هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: در زمینه مشاغل خانگی بانک توسعه تعاون و بانک رفاه برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند و ۸۸۷ طرح با احتساب ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز برای آن‌ها، ارسال شده است که در نهایت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.فلاح اظهار کرد: همچنین شهرستان‌های استان در مجموع تعهد ایجاد ۴۱ هزار اشتغال داشته‌اند که تا کنون ۵۸ درصد آن محقق شده است.

About Author