تامین سوخت استان البرز پایدار می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد که با افتتاح خط انتقال گاز بوئین زهرا – کرج در سال ۱۴۰۱ تامین سوخت استان البرز برای ۵۰ سال آینده پایدار می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان سید رضا غفاریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اقدامات شرکت گاز استان البرز طی سال‌های اخیر تامین حدود ۷۲ درصدی سبد انرژی استان در سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی بوده است.
وی ادامه داد: روند به رشد جمعیت استان البرز همواره دغدغه‌های فراوانی در بخش تامین انرژی برای مسوولان شرکت گاز استان بوده است که بر همین اساس احداث خط انتقال گاز از شهرستان بوئین زهرا استان قزوین به البرز در برنامه‌کاری شرکت گاز البرز قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت گاز البرز اظهار داشت: این طرح در ۲ مرحله عملیاتی شده که مرحله نخست به طول حدود ۴۲ کیلومتر تاکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اجرای مرحله نخست این طرح تاکنون ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت گاز استان البرز هزینه شده است. غفاریان گفت : مرحله دوم این طرح به طول ۱۸ کیلومتر تاکنون ۵۶ درصد آن با صرف ۴۰ میلیارد تومان انجام شده است.
مدیر عامل شرکت گاز البرز اظهار داشت : طبق برنامه ریزی این طرح در سال ۱۴۰۱ افتتاح می شود که با فعال سازی آن سوخت مورد نیاز البرز در سه بخش خانگی ، تجاری و صنعتی برای ۵۰ سال آینده پایدار خواهد شد. وی افزود: کمک به زیر ساخت‌های تولیدی اقتصادی و سرمایه گذاری از نتایج و دستاوردهای این طرح برای توسعه استان البرز است.
وی یادآور شدکه در مجموع برای انجام این طرح ۲۵۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

About Author