انجام بیش از یک هزار‬ پرواز غیر برنامه‌ای از فرودگاه زنجان

مدیر فرودگاه زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزارو ‭‭‭۲۵۶‬‬‬ پرواز غیر برنامه ای از این فرودگاه انجام شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: این میزان پروازهای انجام شده از فرودگاه زنجان جدا از پروازهای مسافری است. وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم پس از فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، پروازهای زنجان به مشهد و برعکس را مجدد برقرار کنیم.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: در گذشته از فرودگاه زنجان این پروازها به صورت مستمر برقرار بود. قاسمی اظهارداشت: علاوه بر این پروازهای زنجان به کیش و برعکس نیز برقرار بود که با استقبال شهروندان مواجه نشد.
وی یادآوری کرد: در سال ۹۸ نیز جابجایی حجاج زنجانی به کشور عربستان از فرودگاه زنجان انجام شد.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: فرودگاه زنجان علاوه بر جابجایی مسافران ظرفیت صادرات کالاها اعم از محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی را از طریق هوایی دارد.
به گفته قاسمی، راه اندازی و تأسیس ترمینال بار در فرودگاه این منطقه نیازمند سرمایه گذاری است.
فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شد. این فرودگاه از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده است.
از سال ۷۹، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت ۹۱ نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.

About Author