اندیشکده‌های توسعه‌محور در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌اندازی اندیشکده‌های توسعه‌محور در بخش‌های اولویت‌دار استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان،به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، عزیز حبیبی در نشست مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با استاندار اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در توسعه علوم و فناوری‌های جدید استانی نوپاست که پارک علم و فناوری آن در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: هر چند دانشگاه محقق اردبیلی بعد از دانشگاه تبریز جز دانشگاه‌های برتر شمال‌غرب کشور است اما همچنان نیازمند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور هستیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت یک‌هزار نفر اعضای هیئت علمی را در این دانشگاه یادآور شد و گفت: ۴۰۰ نفر از این اساتید تمام وقت در خدمت دانشگاه هستند و ما سعی کردیم در سال‌های اخیر از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کرده و با سرعت بیشتر به توسعه علوم و فنون جدید کمر همت ببندیم.
حبیبی افزود: طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی اساتید دانشگاه در دل صنعت، کشاورزی و حوزه‌های گردشگری در حال اجرا و یا انجام است و قطعاً تعامل و ارتباط دانشگاه با صنعت و حوزه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌تواند تأثیر بسزایی در حل مشکلات و معضلات استان به همراه داشته باشد.
وی، اثربخشی فعالیت علمی دانشگاه‌ها را در گشایش مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شده اندیشکده‌های توسعه‌محور در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی شود تا با تعامل دانشگاه و حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌گیری بیش از گذشته بتوانیم چالش‌های پیش روی استان را نظیر حوزه آب، صنعت و عدم توسعه‌یافتگی در این بخش را حل و فصل کنیم.
در این جلسه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز به فعالیت ۵۵۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۱۲ شرکت نوع سه و مابقی نوع یک و ۲ هستند.
حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستند، اضافه کرد: برای ۲۰ شرکت جواز تأسیس و پروانه نیز صادر شده است.
وی بیان کرد: در کنار پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه آزاد نیز چهار شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و ما گام‌های مؤثری را در حمایت و پشتیبانی از این شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه برداشته‌ایم.

About Author