فرش هریس سفیر فرهنگی و هنری ایران برای تمام جهان

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با حمایت‌های مسئولین ،فرش هریس به عنوان سفیر فرهنگی و هنری در تمام جهان برای ایران اسلامی باشد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، احمد محرم‌زاده در پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ارسباران اظهار داشت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از ۱۵ استان کشور در قالب ۲۵ گروه نمایشی صحنه‌ای، خیابانی و سنتی در حال برگزاری است.
وی افزود: شهرستان اهر، شهر تمدن‌ها، شهر فرهنگ‌ها و شهر زادگاه شیخ شهاب الدین اهری که از عارفان قرن هفتم هجری قمری است.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این شهرستان قدمت و تاریخی با قدمت بسیار عظمت و گذشته‌ای بسیار درخشان دارد.
محرم زاده در ادامه افزود: سنگ نوشته سغندل نشان می‌دهد این شهرستان قدمت شش هزار و پانصد ساله دارد و همچنین این شهرستان در تمام اعصار و قرن ها درخشیده و گذشته خیلی درخشانی دارد.
وی به عظمت ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: ارسباران، منطقه‌ای بسیار بزرگ و مردمی باتمدن و با فرهنگ دارد و در دروان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در تمامی آزمایش‌ها، آزمون خود را پس داده و در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: منطقه ارسباران پتانسیل بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که انتظار داریم حمایت‌های مادی و معنوی از جوانان این منطقه به عمل آید.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل خانه هنر هریس یادآور شد: در زلزله ارسباران در سال ۹۱ از طرف خانه سینمایی در مرکز شهرستان هریس، یک خانه هنر کلنگ زنی شد.
محرم زاده ابراز کرد: خانه هنر هریس تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه شده است که ۲۰ درصد از این عملیات باقی مانده که برای تکمیل این خانه ،حدود دو میلیارد نیاز به اعتبار داریم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابه فرموده حضرت امام خمینی(ره) انقلاب جمهوری اسلامی انقلاب فرهنگی است و باید به فرهنگ جامعه بیشتر اهمیت داده شود، فلذا در این راستا انتظار داریم برای تکمیل خانه هنر شهرستان هریس مساعدت شود.

About Author