نظارت بر ساخت و ساز غیر قانونی در کرج تشدید می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج از عزم شهرداری و شورای شهر برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز خبر داد و گفت:نظارت بر ساخت و ساز غیر قانونی در کرج تشدید می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان و به نقل از روابط عمومی شورای شهر علی قاسمپور با اشاره به گودبرداری غیرمجاز حصارک در منطقه ۵ شهرداری کرج اظهار داشت: طبق بررسی دستگاه قضایی گودبرداری در حصارک به صورت غیر مجاز انجام شده است که در این خصوص تکالیف دستگاه‌های ذیربط بررسی و در صورت قصور، رسیدگی می‌شود.
وی افزود: پیگیری‌هایی از سوی شورای اسلامی شهر، دادستان، معاون دادستان و دستگاه‌های نظارتی انجام شده و همچنان در حال بررسی است.
سخنگوی شورای شهر کرج با بیان اینکه این گودبرداری در سال ۹۳ انجام شده و شهرداری تکالیفی داشته است، ادامه داد: شهرداری کرج به تکالیف قانونی خود عمل کرده است.
قاسم پور با بیان اینکه این گودبرداری خطراتی برای مردم دارد و مهمترین نگرانی برای مردمی است که در کنار گودبرداری زندگی می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده، احتمال بروز خطرات جانی برای مردم به صفر برسد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه طبق بررسی دستگاه قضا، گودبرداری در سال‌های قبل به صورت غیرمجاز آغاز شده است، گفت: تکالیف دستگاه‌های مربوطه توسط دستگاه قضایی بررسی می‌شود و اگر کسی قصوری داشته باشد بررسی و رسیدگی می‌شود.
وی ادامه داد: هر حال برای انجام ساخت و ساز اغلب گودبرداری لازم است، اما به مردم قول می‌دهیم، گودبرداری‌ها با دقت لازم، رعایت موارد فنی و قانونی باحضور ناظران سازمان نظام مهندسی انجام شود و دیگر در شهر موارد مشابه و گودبرداری غیراصولی نداشته باشیم.
قاسمپور با بیان این که ساخت و ساز غیرمجاز در کرج خط قرمز شورای اسلامی شهر است گفت: شهردار کرج در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز قول داده است که با شدت و جدیت، پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
وی متذکر شد: در ارزیابی عملکرد مدیران توسط شورا، مبارزه و جلوگیری با ساخت و ساز غیرمجاز مد نظر قرار می‌گیرد.

About Author