ایجاد بازارچه دائمی محصولات زنان سرپرست خانوار کرج در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز اظهار کرد: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌ها است و ایجاد بازارچه دائمی محصولات زنان سرپرست خانوار در شهرستان کرج در دستور کار قراردارد.
مریم اسماعیلی فرد در حاشیه اولین جلسه قرارگاه اجتماعی امور بانوان و خانواده کرج در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه اجتماعی زنان و خانواده ذیل قرارگاه اجتماعی و در سطح استان و شهرستان ها با رویکرد عملیاتی فعالیت می کند. با توجه به نظر مساعد استاندار همه دستگاه ها پای کار آمده اند تا با کمک حلقه های میانی که شامل فعالان در حوزه های علمی، اجرایی، مردمی و… هستند مشکلات و آسیب های اجتماعی را مرتفع کنیم.
وی همچنین در مورد بیشترین آسیب هایی که متوجه زنان در استان است، تصریح کرد: اقشار مختلف بانوان در سطح کل استان مشکلات متفاوتی دارند که باید شناسایی و برنامه ریزی های لازم بر حسب آن صورت گیرد.
به گفته اسماعیلی فرد موضوع توانمند سازی زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌هاست و سه شهرستان طالقان، فردیس و کرج در زمینه داشتن زنان سرپرست خانوار از میانگین کشوری بالاتر هستند.
وی گفت: ایجاد بازارچه دائمی محصولات زنان سرپرست خانوار جزو مصوبات جلسه بود که باید به آن پرداخته شود و نیاز به همکاری شهرداری است.
وی ادامه داد: جزو تکالیف شهرداری است که محل فروش برای اقشار آسیب پذیر ایجاد کند که یکی از این اقشار زنان سرپرست خانوار هستند. این موضوع اکنون مطرح شده و نیاز به مطالبه گری و پیگیری دارد.

About Author