ایجاد منطقه ویژه فناوری اطلاعات در البرز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز اعلام کرد که با توجه به استقرار زیرساخت های مناسب فناوری ، منطقه ویژه فناوری اطلاعات در این محدوده ایجاد می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان نادر ثناگو مطلق در نشست با تعدادی از روسای سازمان های تابعه وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری که با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، افزود: استقرار شرکت ها با اولویت صنایع «آی.تی» و «آی.سی.تی» در منطقه ویژه اقتصادی پیام موجب شده تا راه اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در این محدوده در دستور کار قرار گیرد.
وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام به گواه شاخص ها با سه سال گذشته تفاوت های بسیاری دارد، گفت: به جرات می توان گفت که این منطقه به بسیاری از شاخص های رشد مد نظر دست یافته است.
ثناگو مطلق با اشاره به اینکه مهم ترین اقدام در منطقه پیام برنامه محور کردن فعالیت ها بوده است، اظهار داشت: تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از همین برنامه ها است که بر مبنای برنامه محور بودن، موفق به تحقق آن ها شدیم که بر این اساس هر فعالیتی که مقرر است در این منطقه انجام شود در قالب طرح جامع ضابطه مند شده است .
وی با اشاره به پیشینه ۳۰ ساله فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شده تا امروز شاهد بیش از پنج هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه باشیم که عمده این سرمایه گذاری ها در یک الی ۲ سال اخیر صورت گرفته است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: اکنون چهار هزار نفر در شرکت های مستقر در منطقه در حال فعالیت هستند که با توجه به اینکه اشتغال یکی ازچشم اندازهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تا حدودی موفق به اجرایی شدن آن شده ایم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد زیر ساخت ها با هدف جذب هر چه بیشتر شرکت ها در پیام را یکی دیگر از برنامه های رو به رشد در این منطقه عنوان کردو گفت: جذب شرکت های حوزه صنعت و ایجاد اکوسیستم مناسب برای رشد شرکت های حوزه «آی.سی.تی» یکی از مهم ترین اقداماتی است که در ۲ سال گذشته در منطقه شکل گرفته است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز ادامه داد: این در حالی است که با تشکیل این اکوسیستم شاهد استقرار شرکت های صنعتی و خدماتی در حوزه «آی.سی.تی» و« آ.تی » در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم که در کنار این ظرفیت در بخش هایی از جمله تولید تلفن همراه در ۲ سال گذشته برای حدود پنج شرکت زمینه استقرار آنها در این منطقه فراهم شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر کشور اشاره کرد و گفت: تا حد زیادی بسترهای ایجاد قطب دیتا سنتر در منطقه فراهم شده است و این ظرفیت وجود دارد تا در این بخش شاهد استقرار واحدهای بیشتری باشیم.
ثناگو مطلق در ادامه موضوع انرژی را یکی از چالش های اصلی در منطقه برشمرد و افزود: در حوزه برق و آب نیز به یک سرخط مشخصی رسیده ایم .
وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بیشترین میزان نسبت به سال های گذشته رسیده است ،گفت: تقاضای شرکت ها برای سرمایه گذاری مرتبط با شبکه ملی ارتباطات بیشتر از سایر بخش ها است .
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

About Author