بازدید از موزه تاریخ طبیعی ارومیه رایگان است

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست ارومیه گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی این شهرستان با توجه به ابلاغ سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تا اطلاع ثانوی برای مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز مطالعات و تحقیقات علمی و آموزشی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی رایگان است.
مختار خانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدیدها موضوعاتی همچون محیط‌زیست و لزوم حفاظت از آن، حیات‌وحش ایران، تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی، ویژگی زیستی گونه‌های موجود در موزه، روش تأمین نمونه‌ها و تاکسیدرمی، پوست آرای جانوران برای بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.
وی اظهار کرد: در موزه تاریخ طبیعی ارومیه انواع گونه‌های جانوری مانند خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دوزیستان و خزندگان به نمایش گذاشته‌شده‌اند که اغلب آن‌ها جزء حیات‌وحش منطقه هستند و به همین دلیل موزه تاریخ طبیعی ارومیه از موزهای منحصربه‌فرد کشور محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، طبیعت آذربایجان غربی، تنوع جانوری و اقلیمی خود را در موزه ای پربار در فلکه آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی ارومیه به نمایش گذاشته که در سال ۱۳۹۱ شمسی تاسیس شده است.
این موزه دارای سالن های همایش، کتابخانه، نمایشگاه عکس و چهار سالن تخصصی نمایش تاکسیدرمی پستانداران، پرندگان، خزندگان، بندپایان و آکواریوم ماهی های خشک است.

About Author