تهیه کنندگان برای کاهش هزینه ها نقش ها را به بازیگران مبتدی می دهند

بازیگر و دوبلور صدا و سیمای آذربایجان غربی با اشاره به عدم حمایت مسئولان از هنرمندان بخصوص هنرمندان استانی گفت: ما در استان اتحادیه ای برای هنرمندان نداریم که بتوانیم به راحتی در یک فضا و سالن به گفت و گو و تمرین بپردازیم.
مژگان اسماعیل پور بازیگر سریال باجاناقلار ۲ در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد:متاسفانه امروز به دلیل نبود سرمایه تهیه کنندگان سینما و تلویزیون نقش ها را به بازیگران آماتور می دهند.تهیه کنندگان باید بازیگر را براساس توانایی و لیاقت و تجربه برای یک نقش انتخاب کنند که در شرایط فعلی متاسفانه بیشتر تهیه کنندگان به دلیل کاهش هزینه های خود از این کار امتناع می‌کنند.
اسماعیل پور،با اشاره به دستمزدهای پایین بازیگران گفت: بانوان می‌توانند به بازیگری به عنوان شغل اول و اصلی خود نگاه کنند، اما در حالت کلی آقایان نمی توانند این حرفه را به عنوان شغل اصلی داشته باشند و باید یک شغل اصلی نیز در کنار بازیگری برای گذران زندگی انتخاب کنند البته ناگفته نماند در عرصه بازیگری، پیشکسوتان از درآمد بسیار بهتری نسبت به بازیگران جدید برخوردار هستند.
این بازیگر استانی، با اشاره به تاثیر مستقیم سابقه کاری بازیگران در کسب در آمد آنها گفت: شغل بازیگری به نحوی است که کارگردان باید از بازیگر آشنایی کافی داشته باشد تا بتواند به او اعتماد کرده و نقشی را در اختیار وی قرار دهد.وی با اشاره به اینکه،هر بازیگر سبک بازی خود را دارد گفت: هنرمند باید به خود اعتقاد داشته و بداند که هنر اوست که حرف می زند و هیچکس نمی‌تواند جنس بازی دیگری را ایفا کند.بازیگران ما اگر با الفبای بازیگری کاملا آشنایی داشته باشند قطعا اسیر رقابت های ناسالم که هم اکنون شاهد اوج گرفتن آن در جامعه هنری هستیم نخواهند شد.
وی به عدم حمایت مسئولان از هنرمندان به‌خصوص هنرمندان استانی اشاره کرد و گفت: ما در استان حتی اتحادیه‌ای برای هنرمندان نداریم که بتوانیم به راحتی در یک فضا و سالن به گفت و گو و تمرین بپردازیم.
وی در خاتمه افزود: معتقدم که باید معلومات خود را در حرفه‌ام روز به روز افزایش داده و جنس بازی هنرمندان کشوری فراوانی را از نزدیک لمس کنم و برای دستیابی به این مهم، قطعا نمی‌توانم به بازیگری در استان اکتفا کنم.

About Author