بازگردانی ۶۰ معدن راکد در آذربایجان غربی به چرخه تولید

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های جدید کشف شده در استان صادر شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان پریسا عابدپور در گفت و گو با ایسنا گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده های جدید کشف شده در استان صادر شده است همچنین ۶ محدوده اکتشافی در مرحله گواهی کشف و ۲۱ معدن جدید در این بازه زمانی وارد چرخه تولید شدند.
وی افزود: جهت بهره برداری از معادن یاد شده بیش از ۱۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام شده است که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۹۶ نفر فراهم کرده. از طرفی از این معادن سالانه بیش از ۳۴۸۸ تن انواع مواد معدنی استخراج خواهد شد.
عابدپور تصریح کرد: یکی از دغدغه های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی است که در این راستا با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از ۱۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۱۷۹ نفر فراهم ساخته اند.
عابدپور اضافه کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” مزین شده است ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.

About Author