تحویل۲۵۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن اردبیل تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۲۵۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر اردبیل تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.
به گزارش ساقی آذربایجان محبوب حیدری در جریان بازدید از آخرین روند طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته مراحل اجرایی آن آغاز شده، با ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر متقاضی آغاز شد و در مرحله اول احداث واحدهای مسکونی برای پنج هزار نفر شروع شده است.وی تصریح کرد: از افراد واجد شرایط یک‌هزار و ۵۰۰ واحد در شهرستان‌های استان و سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل احداث شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان تمامی زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح را به صورت رایگان در اختیار پیمانکاران قرار داده و در شهرهای به غیر از اردبیل نیز این زمین‌ها به بنیاد مسکن واگذار شده تا اجرای طرح را با سرعت بیشتری انجام دهند.
حیدری افزود: با همکاری شهرداری برای یک‌هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن صدور پروانه انجام شده و مراحل قانونی در این زمینه طی می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ساخت ۵۴۰ واحد در شهر اردبیل در مرحله اسکلت ادامه دارد و امیدواریم با تکمیل آورده متقاضیان تا پایان امسال ۲۵۰ واحد از این طرح اقدام ملی مسکن را تحویل متقاضیان دهیم.
حیدری اضافه کرد: در مجموع قرار است با پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن و آورده متقاضیان همه ۵۴۰ واحد تا آخر سال ۱۴۰۱ تحویل ثبت‌نام‌ شده‌ها شود.وی در مورد تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن برای این طرح بیان کرد: قرار بود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که این میزان تا ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و با همکاری بانک مسکن در استان قرار است پرداخت تسهیلات همزمان با آورده متقاضیان به سرعت گرفتن اجرای این پروژه کمک کند.مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با تحویل زمین رایگان ما توانستیم به ثبت‌نام‌کنندگان کمک جدی در کاهش هزینه‌ها داشته باشیم و با افزایش تسهیلات پرداختی قرار است بخشی از تورم به وجود آمده در این بخش جبران شده و اهالی شهرهای مختلف استان با قیمت مناسب این واحدها را به موقع تحویل بگیرند.

About Author