باید زمان سپری شود تا ببینیم اهداف سفر محقق می شود یا نه ؟

پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی /اعتبارات

به گزارش ساقی آذربایجان، سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی که هفته گذشته اتفاق افتاد ، از حواشی به دور نبود و اظهار نظرهای متفاوت و گاه متناقض ، نوعی سردرگمی در افکار عمومی ایجاد کرده است که آیا حقیقتا این سفر برای استان آذربایجان شرقی مفید و موثر بود و توانسته گره های ناگشودنی از پروژه های منطقه و مطالبات مردم را باز کند یا نه ؟ و آیا اعتبارات تخصیص یافته علاوه از سهم بودجه ای خود استان بوده و یا اینکه از بودجه در اختیار رییس جمهور و هییت دولت به این استان اختصاص یافته است و یا همانهایی است که در بودجه سال ۱۴۰۱ استان پیش بینی شده بود ؟ و اینکه آیا این اعتبارات چقد امکان تحقق و تبدیل به بودجه واقعی و پول پیدا خواهد داشت و فقط در کاغذ و دستور بی ثمر خلاصه نخواهد شد؟
ساقی آذربایجان برای تنویر افکار عمومی با نمایندگان شهرهای استان در مجلس شورای اسلامی گفتگوهایی انجام داده است که به نوبت از سمع و نظر عزیزان خواهد گذشت.

نماینده مردم ورزقان :باید زمان سپری شود تا ببینیم اهداف سفر محقق می شود یا نه ؟/ اگر شرکت مس آذربایجان تشکیل شود آثار بسیاری خواهد داشت

نماینده مردم شریف ورزقان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به خبرنگار روزنامه ساقی آذربایجان گفت: عموما روسای جمهور در سفرهای استانی یه سری اعتبارات ویژه با خود همراه دارند تا پروژه های قبلی با سرعت بیشتری دنبال شوند و بعضا آغاز پروژه های جدید نیز اعلام می شود. این سفر نیز قطعا دستاوردهایی برای استان خواهد داشت اما باید زمان سپری شود تا ببینیم که اهداف سفر محقق می شود یا نه! البته قرار بر این شده تا دولت به پروژه های ۷۰ درصد به بالا اعتبارات مکفی را لحاظ نماید تا این پروژه ها هر چه زودتر تمام شود.
دهقانی افزود: در رابطه با شهرستان ورزقان هم باید بگویم که معدن مس سونگون پتانسیل بسیار بزرگی برای این خطه و مجموعه استان است که متاسفانه به لحاظ توسعه و مباحث مدیریتی دچار مشکل بود از آن جا که مدیریت آن بر عهده شرکت ملی مس ایران است، این شرکت نیز در بحث توسعه و اشتغال این مجموعه عدالت سرمایه گذاری را رعایت نکرده است. این معدن به تنهایی به اندازه تمام معادن مس کرمان آورده دارد و حتی به تنهایی به اندازه دو برابر تولید شرکت ملی مس، تولید مس و کاتد دارد و تلاش این بود تا بتوان بر مبنای این ظرفیت عظیم صنایع پایین دستی آن را توسعه داد. هدف ما در این سفر معرفی توانایی های این مجموعه برای دولتمردان بود و خوشبختانه نظر مسئولین استانی و کشوری در این رابطه تامین شد. چنانچه طبق دستور رییس جمهور تشکیل شرکت ملی مس آذربایجان شکل عملیاتی به خود بگیرد، در آینده نه چندان دور در شهرستان ورزقان معضل بیکاری تا حدود بسیاری مرتفع خواهد شد و برای استان نیز در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال دستاورد بزرگی به حساب می آید و می تواند بخش تولید، صنعت و اشتغال استان آذربایجانشرقی را متحول نماید.

*وحید خدادادی

About Author