بخش اعظم اقتصاد فرهنگ و هنر معطوف به آموزشگاه‌های آزاد هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بخش اعظمی از جریان کسب و کار و اقتصاد فرهنگ و هنر در استان معطوف به آموزشگاه‌های آزاد هنری است.
سیدقاسم ناظمی، در نشست با مدیران آموزشگاه های آزاد هنری تبریز، افزود: انجمن آموزشگاه های آزاد هنری باید مشکلات این حوزه را در سطوح مختلفی مانند اداره کل، وزارتخانه و دیگر نهادهای همکار، جمع بندی و منعکس کند تا راهکارها و راهبردهای مناسب برای حل آن ارائه شود.
وی با اعلام آمادگی برای کاهش مشکلات آموزشگاهها و هنرمندان، اظهار داشت: مشکلات این حوزه توسط انجمن آموزشگاه های آزاد هنری به طور کامل و جامع احصاء شده و برای رفع آن اهتمام لازم انجام می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تخصیص یک کرسی برای بخش فرهنگ و هنر در اتاق گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، گفت: امید است این کار در مرتفع ساختن بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و به رسمیت شناخته شدن کسب و کارهای فرهنگی و هنری موثر واقع شود.
ناظمی، همراهی و حمایت از هنرمندان و کسب و کارهای فرهنگی را از رویکردهای اولویت دار این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: این نشست در جهت تقویت نظام ارتباطی مدیران آموزشگاه های آزاد هنری و مسوولان با هدف تعامل بیشتر با مدیران این صنف و فراهم کردن فرصت گفت و گو با مدیران ارشد استانی و وزارت و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.
وی یادآوری کرد: نقش آموزشگاه های آزاد هنری در تقویت و توسعه جریان هنر و پرورش استعدادهای هنری مهم بوده و باید از قابلیت های این آموزشگاه ها در این زمینه استفاده کرد.
در این نشست مدیران آموزشگاه های آزاد هنری تبریز نیز برخی مسائل پیرامون این حوزه را تبیین کردند.
در زمان حاضر نزدیک به ۲۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در زمینه های موسیقی، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایش در آذربایجان شرقی وجود دارد.

About Author