بدنبال احیای دریاچه ارومیه هستیم نه مچ گیری

به گزارش ساقی آذربایجان،روح الله متفکر آزاد در حاشیه دوره آموزشی توانمندسازی گرا در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با موضوع احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه تحقیق و‌ تفحص ها از ستاد احیای دریاچه ارومیه رای آورده و البته این موضوع ربطی هم به شرایط فعلی دریاچه نداشت. درخواست به یک سال قبل بر می گشت منتها فرایند آن طول کشید.

وی با بیان اینکه ۱۵ نماینده مجلس در کمیسیون تحقیق و‌ تفحص حضور دارند، افزود: هفته آینده هیئت رئیسه این کمیسیون مشخص و‌ شروع به کار خواهد کرد و امیدواریم ظرف ۶ ماه تحقیق و‌‌ تفحص انجام‌ گیرد و نتایج ما بتواند به درد حل مساله دریاچه ارومیه بخورد.

تحقیق و تفحص از ستاد احیا به معنی مچ گیری نیست

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف ما مچ گیری یا جهت گیری بیجا نیست؛ خوشبختانه ترکیب اعضای این کمیسیون هم‌ نشان می دهد که گروهی و‌ باندی و حزبی نیستند و‌ در پی یک‌کار علمی خواهیم بود. البته ما نباید در موضوع احیای دریاچه ارومیه، متوقف نتایج ستاد احیا شویم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیگیری ها را از دولت محترم انجام می دهیم و آقای رئیس جمهور گفته که هر چقدر این پروژه نیاز به هزینه داشته باشد، پای آن ایستاده اند و ابایی ندارند.

انجام تعمیرات در تونل کانی سیب

متفکرآزاد در خصوص انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه نیز گفت: تونلی که از سد کانی سیب می آید، دچاز ریزش و شکستگی شده و نشت آب دارد و‌ امکان استفاده از آن تا وقتی که تعمیر نشود وجود ندارد. یک مشاور برای پروژه گرفته شده تا تعمیر شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکیمل و بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه، بتوانیم تراز هیدرولوژیک آب را به دریاچه برسانیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: تراز اکولوژیک آب به نظرم زمانبر خواهد بود که بتوانیم کشاورزی را مدرن کنیم ولی تراز هیدرولوژیک آب شدنی است و امیدواریم با کارهایی که امسال صورت می گیرد، در سال آبی پیش رو، شاهد زنده شدن دریاچه باشیم.

فضای مجازی، تقنینی است نه دعوای سیاسی

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: این مساله جزو‌ موضوعات اولویت دار مجلس نیست و درگیر موضوعات بسیار مهم تری هستیم. قطعا مدیریت عرصه فضای مجازی نه به معنای مدیریت حاکمیتی، بلکه به معنای سامان دادن به فرایند های مجازی و‌ احساس امنیت روانی در جامعه است و قانون گذاری در این عرصه باید روال خود را طی کند.

متفکرآزاد تاکید کرد: هیچ‌ نوع محدودیتی برای فضای مجازی مدنظر نیست و‌ احساس می کنم طرح این چنینی مساله دعوای سیاسی است تا دعوای تقنینی.

وضعیت اینترنت قابل دفاع نیست

وی در مورد انتقاد مردم از سرعت اینترنت نیز گفت: با وزیر محترم ارتباطات بحث های جدی در این رابطه داریم که وضعیت اینترنت قابل دفاع نیست هرچند آنها دلایلی دارند مبنی بر اینکه زیرساخت های لازم در سنوات گذشته برای توسعه این فضا و‌ کمک کردن به بهبود این فضا انجام نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار داشت: از وزارت ارتباطات توقع داریم در حل مسئله اینترنت تسریع کند، آقای وزیر هم قول های جدی به ما داده و‌ ما پیگیر هستیم.

پیگیری فاینانس خط ۲ متروی تبریز

وی همچنین در رابطه با خط ۲ متروی تبریز نیز گفت: هفته گذشته در تهران جلساتی با قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت چینی داشتیم. برای فاینانس خط ۲ متروی تبریز اعلام آمادگی شد. در تلاش برای تایید فاینانس هستیم تا پروژه به سرعت پیش برود.

About Author