بدون محدودیت، منابع راه آهن اردبیل تأمین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ محدودیتی در تأمین منابع مالی راه آهن اردبیل – میانه وجود ندارد و تلاش بر این است تا در اوایل سال آینده این پروژه تکمیل و راه‌اندازی شود.

به گزارش ساقی آذربایجان رستم قاسمی در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری و ایستگاه راه آهن اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ کیلومتر ریل‌گذاری در این مسیر انجام شده و قرار شد تا پایان آبان ماه این میزان ریل‌گذاری به ۱۳۰ کیلومتر برسد.
وی با بیان اینکه تمام دغدغه مسئولان کشوری و استانی تکمیل راه آهن و اتصال این استان به خط ریلی کشور است، تصریح کرد: تمام مشکلات مالی، نیاز ریلی، میلگرد، سیمان و سایر نیازمندی‌ها برای سرعت بخشیدن به پروژه راه آهن اردبیل – میانه در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد بدون محدودیت مالی و با همکاری فاینانس بانکی و حمایت سازمان برنامه و بودجه پروژه راه آهن اردبیل تا تیرماه سال آینده به ایستگاه پایانی برسد.
وزیر راه و شهرسازی به بدهی ۳۳۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: قرار شد در کنار پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران، در تأمین برق و گاز مورد نیاز ایستگاه راه آهن اردبیل اقدامات لازم انجام شده و محوطه‌سازی و آسفالت‌ریزی در این مسیر به انجام برسد.
قاسمی افزود: با توجه به درخواست متولیان این پروژه در تأمین نقدینگی به محض هماهنگی و تأمین منابع از سوی برنامه و بودجه قرار شد بخشی از این منابع و نقدینگی پروژه تا ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین شده و بر اساس مصوبات سفر بخش دیگری از منابع نیز به انجام برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ هیچ مشکلی در تأمین ریل و میلگرد مورد نیاز برای این پروژه وجود ندارد و تا آخر آبان ماه قرار شد روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ متر ریل‌گذاری انجام شده و رقم نهایی ریل‌گذاری به ۱۳۰ کیلومتر برسد.
قاسمی اضافه کرد: در کنار عملیات روسازی و ریل‌گذاری، در بخش عملیات زیرسازی ۲۰۰ متر از تونل‌ها باقی مانده که قرار شد با سرعت عمل بیشتری این حفاری انجام و به موقع ۲۴ کیلومتر تونل بازگشایی شود.
وزیر کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: نباید بیش از این مردم را در راه‌اندازی این پروژه خسته کنیم بلکه تلاش خواهیم کرد با گزارش‌گیری هفتگی مشکلات پیمانکاران را برطرف و همت پیمانکاران را با اولویت در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه شاهد باشیم.
وی در بازدید از محور اردبیل – سرچم نیز ادامه داد: این محور به طول ۱۷۸ کیلومتر در قطعات مختلف در حال انجام است که قطعه اول و دوم آن به طول ۲۵ کیلومتر در مرحله نهایی تکمیل و راه‌اندازی و قطعات دیگر نیز با انتخاب پیمانکار به سرعت مراحل اجرایی را سپری می‌کنند. قاسمی ضرورت تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل فاینانس بانک صادرات را برای این پروژه یادآور شد و اظهار کرد: قرار شد مشکل ضمانت‌نامه بانکی در این پروژه برطرف شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از مصوبات سفر برای خط‌کشی و نصب علایم گاردریل در این مسیر هزینه شود.
وی همچنین ضرورت نوسازی ماشین‌آلات پیمانکاران را به عنوان اولویت وزارت راه و شهرسازی یادآور شد و تصریح کرد: قرار است با حضور پیمانکاران نشستی را در وزارت راه و شهرسازی برگزار کنیم تا در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و با ارتقا ماشین‌آلات کیفیت ساخت و ساز و آسفالت‌ریزی را به انجام برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی پیمانکاران را سرمایه خوب عمران و آبادانی کشور توصیف کرد و گفت: ما نیز بر این باوریم که باید از صنعت پیمانکاری و فعالیت مثبت آنها حمایت کرده و به نوعی در این شرایط سخت تحریم‌ها پیمانکاران را به اشکال مختلف مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

About Author