بهره‌مندی ۴۵۴ روستا از نعمت آب شرب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل همزمان با سراسر کشور آغاز شد تا ساکنان این روستاها در مدت ۳۰ ماه از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شوند.
به گزارش ساقی آذربایجان علیرضا نعمت سلطانی در مراسم نمادین آغاز طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه آبرسانی در نقدی مشگین‌شهر اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ درصد جمعیت روستایی استان اردبیل تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان هستند.
وی تصریح کرد: با تأمین اعتبار مناسب در قالب طرح محرومیت‌زدایی قرار است در مدت ۳۰ ماه در سطح کشور بیش از ۱۰ هزار روستا و در استان اردبیل ۴۵۴ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همکاری سپاه و بسیج سازندگی را در یک حرکت جهادی در اجرای این پروژه‌ها یادآور شد و گفت: ۴۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها مصوب شده و ما هیچ محدودیتی در تأمین اعتبارات نداریم و با اجرای این پروژه‌ها سطح بهره‌مندی روستانشینان از آب شرب به ۹۳ درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نعمت سلطانی افزود:‌ در سال‌جاری برای آب و فاضلاب استان ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و بخش عظیمی از آن تخصیص یافته و ما بدون مشکل تأمین منابع سعی داریم تا مجتمع‌های آبرسانی را در سطح استان تکمیل و راه‌اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ۳۷ هزار روستایی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد که با تکمیل مجتمع‌های در حال احداث نیز زمینه بهره‌مندی ۱۳۶ هزار نفر از روستاییان از نعمت آب فراهم می‌آید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نعمت سلطانی اضافه کرد: برای عملیاتی کردن طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستا قرار است ۵۵۷ کیلومتر خط انتقال، ۵۳۳ کیلومتر شبکه، ۱۶ هزار متر مکعب مخازن، ۳۶ ایستگاه پمپاژ و ۳۰ حلقه چشمه و چاه بهسازی شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل بیان کرد: با روحیه انقلابی جهادگران و بسیجیان امیدواریم این طرح در مدت زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد تا ساکنان روستاها از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.
نعمت سلطانی در مورد انشعاب رایگان برای مددجویان و واگذاری اشتراک بدون دریافت هزینه ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ این رویکرد در نظر گرفته شده که برای هر مددجو یک باب انشعاب رایگان تحویل داده شده و آنهایی که زیر ۵ متر مکعب مصرف آب دارند محاسبه بها آب مصرفی به شکل رایگان باشد.

About Author