بیله‌سوار رتبه نخست اردبیل را در تامین مسکن محرومان دارد

فرماندار بیله سوار گفت: شاخص تامین مسکن برای محرومان این شهرستان بالاترین رقم در استان اردبیل بوده و ۱۰۰درصد اعتبارات در سال گذشته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جذب شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، حسن قبادی در جلسه هماهنگی طرح جهش تولید مسکن و جذب سهیمه مقاوم‌سازی روستایی اظهار کرد: سال گذشته ۲۶۰مورد سهمیه مسکن محرومان در شهرستان جذب شده و ۳۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره نیز به متقاضیانی که از طرف کمیته امداد و بهزیستی معرفی شده بودند، پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: امسال ۲۹۰فقره سهمیه از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت مقاوم‌سازی مسکن روستایی اختصاص یافته که ۵۵ درصد جذب اعتبار شده است.
قبادی بیان کرد: در قالب طرح جهش تولید مسکن به متقاضیان ساخت واحدهای مسکونی در روستاها تا ۲میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.
فرماندار بیله سوار افزود: تاییدیه از دهیار و شورای اسلامی روستایی و خانه بهداشت جهت معرفی متقاضی به بنیاد مسکن نیاز است و تسهیلات جدید به افرادی که از ابتدای امسال متقاضی ساخت مسکن در روستاها بوده‌اند نیز تعلق می‌گیرد.
وی در خصوص بازنگری طرح هادی روستایی نیز گفت: روستاهای گون پاپاق،بابک،دمیرچلو،خلیفه‌لو در طرح بازنگری قرار دارند و طرح بازنگری روستای فولادلو قویی در حال اتمام است.
شهرستان بیله سوار در شمال اردبیل قرار دارد.

About Author