کرج بالاترین سرانه مالکیت خودرو در کشور را دارد

رئیس پلیس راهور کرج گفت: کرج بالاترین سرانه مالکیت خودرو در کل کشور را دارد.
به گزارش ساقی آذربایجان علی محمد آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گلایه شهروندان از وجود ترافیک شدید در برخی از معابر و خیابان‌های کرج اظهار کرد: کرج بالاترین سرانه مالکیت خودرو در کشور را دارد که همین باعث شده در اغلب ساعات روز شاهد تعداد زیادی خودرو باشیم که در سطح معابر و خیابان‌ها در حال تردد هستند.
وی ادامه داد: معابر و خیابان‌های شهر هم ظرفیت معینی دارند و در برخی ساعات تعداد خودروها از گنجایشی که دارند بیشتر است و همین باعث ایجاد ترافیک می‌شود.
وی اضافه کرد: ترافیک معضلی چند وجهی است و برای کاهش آن باید زیرساخت‌های لازم از قبیل نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی را در دستور کار قرار داد تا مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی روی بیاورند.
این مسئول تاکید کرد: مردم هم باید همکاری لازم را داشته باشند و برای جلوگیری از بروز ترافیک به ویژه در ساعات اولیه صبح و عصر، کمتر از خودروی شخصی خود به خصوص به صورت تک سرنشین استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لغو محدودیت‌های تردد شبانه گفت: طرح از ۳۰ آبان لغو شده و دیگر خودروهایی که از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح در سطح معابر شهری تردد دارند جریمه نخواهند شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، حمزه‌زاده افزود: با هماهنگی شهرداری منطقه ۸ تبریز و همچنین اداره برق و گاز استان، اقدامات لازم برای ساماندهی سیم‌ها و کابل‌های برق در راستای بهبود وضعیت بصری بازار و ایمن‌سازی آن‌ها و همچنین سیستم گرمایشی بازار تبریز انجام خواهد شد.

About Author