تاثیری که فیلم «طلا و مس» نسبت به یک بیماری داشت

برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان ۲ بیمار مبتلا به ام‌اس بود که روایت خود از چالش زندگی با این بیماری را بیان کردند و از تاثیر «طلا و مس» گفتند.
، «ماه در می‌زند» ویژه‌برنامه محرم و صفر شبکه دو که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود سه‌شنبه ۲۳ شهریور میزبان زینب آرش و حسین کاکاوند بود که توانسته‌اند از پس چالش زندگی با بیماری ام‌اس بربیایند.
محمد باباجان‌زاده همسر زینب آرش پس از روایت ماجرای ابتلای همسرش به این بیماری و تجربه شوک اولیه پس از فهمیدن این موضوع، در بخشی از برنامه از تاثیری گفت که فیلم «طلا و مس» بر قضاوت اطرافیان شان از این بیماری داشته است؛ «دقیقا ۶ ماه پس از پخش «طلا و مس» مشخص شد همسر من مبتلا به ام‌اس است. من در محل کار یا هر جای دیگر به هر کسی می‌گفتم همسرم به ام‌اس مبتلا شده با پیش‌زمینه‌ای که از آن فیلم داشت واکنشی نشان می‌داد که بیشتر دلمان خالی می‌شد.»
زینب آرش در طول دوران بیماری‌اش توان حرکتی و بینایی‌اش را از دست داده بود. او در روایتش آن زمان را اینطور توصیف کرد: تحت نظر پزشک بودم که چشمم بینایی‌اش را از دست داد. در عرض ۴روز دیگر هیچ چیز نمی‌دیدم. بعد از آن پزشکان گفتند که بیماری من ام‌اس است. اما خدا را شکر بعد از مدتی این حملات رفع شد و بینایی من برگشت. الان ۱۰ سال است که ام‌اس من کاملا خاموش است و هیچ مشکلی ندارم.
«ماه در می‌زند» هر شب ساعت۱۹ و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.

About Author