تاکید امام جمعه اردبیل بر مشخص شدن وضعیت منطقه آزاد استان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر مشخص شدن وضعیت منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان و فعال شدن آن تاکید کرد.

به گزارش ساقی آذربایجان آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل گفت: تمام استان‌هایی که اخیرا مجوز منطقه آزاد را دریافت کردند کار خود را شروع کرده‌اند اما استان اردبیل به خاطر اختلاف نمایندگان شهرستان‌های مختلف در این زمینه همچنان ناکام مانده است.
وی بیان کرد: سئوال ما این است که قرار است این اختلاف و محرومیت تا چه زمانی ادامه پیدا کند؟ این هفته با آقای سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری ‌صنعتی و ویژه اقتصادی کشور صحبت کرده و از وی دعوت شد که خود به استان آمده و فصل الخطاب باشد.
وی همچنین به ضرورت تامین حقابه استان اردبیل از رود ارس اشاره کرد و گفت: استاندار آذربایجان شرقی رسماً اعلام کرده‌اند که آب ارس را به مرند، شبستر و دریاچه ارومیه می‌برند و عجیب اینکه نگفته برای شرب بلکه این انتقال برای سیراب کردن دشت شبستر و مرند صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در این بین معلوم نیست که حقابه تاریخی دشت مغان چه می‌شود و این که سه هزار میلیارد تومان که با دستور مقام معظم رهبری در پایاب سد خداآفرین هزینه شده چه می‌شود؟ ذهن ما هم گره پیدا کرده و مدیریت آرمانی مدیریتی است که گره‌های ذهنی ملت را باز کند نه اینکه گره درست کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه بالاترین اثراث معنوی و عرفانی در زبان فارسی نهفته است،افزود: نظیر ادبیات عرفانی که در زبان فارسی وجود دارد در هیچ زبانی وجود ندارد و برای همین شایسته است کل عاشقان معرفت زبان فارسی را یاد بگیرند تا به یک دریای عظیم از شاهکار عرفانی ناب متصل شوند.
امام جمعه اردبیل در ادامه با اشاره به تهدید اخیر فرمانده ارتش آمریکا نسبت به ایران خاطر نشان کرد: جای تاسف است که در آستانه شروع مذاکرات هسته‌ای و رضایت ایران برای حضور در مذاکره فرمانده ارتش آمریکا تهدید کرده که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما آماده اقدامات نظامی هستیم.
آیت الله عاملی بیان کرد: این تهدیدات اولا بسیار کودکانه است، ثانیاً درباره ایران بسیار خنده دار و مضحک است، ثالثاً دروغ بسیار بزرگ است و این را از همه بهتر خود آمریکا می‌داند اقتدار ایران اسلامی فکر هرگونه تعرض را از دشمن سلب کرده است و به مخیله آنها اصلا خطور نمی‌کند که به ایران حمله کنند، رابعاً این تهدیدات نشان می‌دهد که مذاکره ماهیت مذاکره ندارد بلکه غرض از آن تحمیل خواسته‌های آمریکا و اروپا به ایران است.
وی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج را گرامی میداریم و به روح بزرگ بنیانگذار بسیج یعنی حضرت امام(ره) درود می فرستیم، امروز خوشحال هستیم که مهمترین حلقه‌های تربیتی کشور یعنی حلقه صالحین در مصلی اردبیل تشکیل شده است، حلقات صالحین سالم ترین محفل تربیتی و نفیس ترین پناهگاه فرهنگی برای نسل معاصر است و می توان از آن به عنوان سالم ترین پاتوق علمی ، تربیتی و تفریحی برای جوانان نام برد .

About Author