تبریز میزبان مسابقات جهانی کشتی پهلوانی

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از میزبانی تبریز در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی با حضور ۱۲ کشور خارجی خبر داد.

حبیب ستوده نژاد در خصوص برگزاری این رویداد بزرگ جهانی گفت: مسابقات جهانی کشتی جام فجر در روزهای های نوزدهم و بیستم بهمن ماه سال جاری به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود که در این رویداد جهانی ۱۴ تیم داخلی و خارجی حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: ۹۵  ورزشکار و کادر فنی از کشورهای گرجستان، ازبکستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، جمهوری خود مختار آکجارا گرجستان، مولداوی، هندوستان، رومانی، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان و تیم های ملی ایران الف و ب در این مسابقات حضور و با هم به رقابت خواهند پرداخت.

ستوده نژاد خاطرنشان کرد: در این رقابت ها مهمانان ویژه‌ای همچون دکتر هاشمی وزیر محترم ورزش و جوانان، دکتر اسبقیان معاون محترم توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، سردار باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و مهمانان خارجی همچون ابراهیم اوستک رئیس شاخه کشتی سنتی اتحادیه جهانی کشتی و رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی ترکیه و جمعی از مسئولین استانی و کشوری حضور خواهند داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان تصریح کرد: این رقابت‌ها در شش وزن دنبال می‌شود و در پایان بازوبند پهلوانی توسط وزیر محترم ورزش و جوانان به بازوی قهرمان این مسابقات بسته می‌شود. همچنین  این رقابت‌ها از شبکه های سه و شبکه ورزش به صورت زنده پخش خواهد شد.

About Author