تحریم عامل اصلی مشکلات کشور در حوزه های مختلف است

فرمانده سپاه عاشورا گفت: انواع تحریم های ظالمانه و بی سابقه علیه جمهوری اسلامی ناشی از کینه توزی های علیه ملت ایران است.

اصغر عباسقلی زاده، ظهر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برگزاری کنگره ملی ۱٠ هزار شهید استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: بنابر ابلاغیه هایی که از طرف وزارت کشور و ریاست جمهوری اسلامی برای سپاه کل نیروهای مسلح ابلاغ شده این امر بر این مبنا می باشد که هر پنج سال یکبار در یکی از استانها، کنگره ملی به اجرا درآید.

وی با اشاره که این امر بزرگ در طی سال جاری بر دوش استان آذربایجان شرقی می باشد افزود: این کنگره برای ۱٠ هزار نفر شهید از جمله شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس، بخش امنیت و سلامت، مدافعین حرم در نظر گرفته شده است که امید است بتوانیم در حد و شان شهدا و با مشارکت تمامی اقشار جامعه، بدون هیچگونه استثنایی این امر را به ثمر برسانیم.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه انقلاب بر پایه اصل ولایت و پشتیبانی مردم شجاع، ولایت مدار و شهید پرور به عزت و احترام و امنیت دست پیدا کرده است ادامه داد: از تمامی اقشار جامعه انتظار می رود تا در این زمینه نقش آفرینی کرده و در این فرصتی که برای استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته تا میزبان شهدا باشد کنگره ای در شان این عزیزان برگزار شود .

فرمانده سپاه عاشورا افزود: ستاد کنگره، متشکل از ۲۲ کمیته فعالیت هارا آغاز کرده و اکثر مسئولین حاضر در این زمینه مدیران و روسای کل ادارات و سازمان ها هستند که در سر راس آن کمیته نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان آذربایجان شرقی انتخاب شده است.

وی با انتقاد از دولت قبلی در خصوص ایجاد مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی کشور ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم در خصوص سیاست خارجی چشم و امیدمان فقط به اروپا و مذاکرات بود به گونه ای که به مسایل حاشیه ای همچون برجام و سند ۲۰۳۰ توجه ویژه ای صورت گرفته بود اما درنهایت برای همه مردم و کارشناسان مشخص شد که دل بستن به بیگانگان دوای هیچ دردی نمی باشد.

فرمانده سپاه عاشورا ضمن تاسف اظهار کرد: بدهی هایی که از زمان دولت قبلی برای دولت کنونی برجای مانده است از جمله مشکلاتی است که امید است با چاره اندیشی هایی به این مشکلات پایان داده شود.

عباسقلی زاده در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در جهت بهبود بخشیدن به شرایط حاکم خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط با کشورهای همسایه و علی الخصوص کشورهای قاره های مختلف از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای رفع مشکلات حاکم بر جامعه بود که از جمله آنها می توان به حضور در سازمان شانگهای و بهره مندی از مزیت های مهم اقتصادی، تجاری و بازرگانی کشورهای عضو این سازمان اشاره کرد.

وی درخصوص نقش اصحاب رسانه در جهت بهبود شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور، گفت: برگزاری میزهای خدمت شرایطی را برای اصحاب رسانه برقرار میکند که با موشکافی خاص خود می توانند عمده مشکلات مدیریتی را کنکاش کرده و با اقدام به اصلاح روش و شیوه های نادرست وارد عرصه شوند.

او با اشاره به فرموده و تاکید ۱۶ ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد، تولید، رفع موانع و لازمه همت عمومی برای رفع مشکلات ادامه داد: سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب در همه عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، خدمات اجتماعی، سلامت و غیره است.

فرمانده سپاه عاشورا، عامل مشکلات کنونی کشور در حوزه های معیشتی، انرژی و مسایل محیط زیستی را اعمال تحریم ها علیه ایران دانست و افزود: انواع تحریم های ظالمانه و بی سابقه علیه جمهوری اسلامی نشان از کینه توزی های دشمنان علیه ملت ایران بوده و رسالت اصلی رسانه در این شرایط امیدآفرینی و زمینه سازی برای خدمت بیشتر مسئولان و مدیران در رده های مختلف است.

وی یکی از مطالبات مهم و حق به جانب مردم آذربایجان را وضعیت نگران کننده دریاچه ارومیه دانست و افزود: این موضوع به هیچ عنوان امنیتی نبوده و مربوط به حوزه های اجتماعی، زیست محیطی و مدیریتی می باشد که در ضمن دلیل خشک شدن دریاچه ارومیه  سابقه تاریخی ۱۵ ساله را داراست چراکه کمبود بارندگی ها، ایجاد سد، شرایط اقلیمی و معطل ماندن طرح های مربوط به احیا از جمله عوامل موثر در این زمینه است.

About Author