تخصیص بودجه تملکات بر اساس اولویت مناطق شهری کرج

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با اشاره به سیاست های تشویقی احیای بافت فرسوده در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری، گفت: مالکان به صورت انفرادی و یا تجمیع دو تا ۴ پلاک از ۷۰ تا ۹۵ درصد تخفیف صدور پروانه بهره مند خواهند شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، عمار ایزدیار در ارتباط با شروع بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج در سومین جلسه کمیسیون تلفیق که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه، بودجه حوزه اداره کل املاک و تملکات شهری، معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی و معاونت خدمات شهر بررسی شد.
وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده شهرداری در حوزه تملکات، افزود: این سیاست متمرکزی بود که بودجه تملکی را در اداره کل املاک قرار داده است و بناست بر اساس اولویت مناطق، این تملکات انجام شود.
ایزدیار با عنوان اینکه اولویت های سال آینده به صورت اسمی بررسی می شود، گفت: تملکات محدوده بزرگراه شمالی؛ خیابان میرزایی پرور حد فاصل فلکه اول رجایی شهر تا میدان جمهوری اسلامی؛ تملکات خیابان مطهری مقابل خیابان شهید عامری و بلوار ارم جزو اولویت های سال ۱۴۰۱ است که امیدواریم سال آینده بتوانیم در راستای حل ترافیک شهری حداقل دو معبر از معابر ذکر شده، بازگشایی شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با اشاره به حوزه معاونت برنامه ریزی تصریح کرد: پروژهای متعدد همچون معماری سازمانی، کارسنجی و مدیریت دانش و پروژه های مطالعاتی دیگر نیز پیشنهاد شد که به تصویب شورا رسید.
ایزدیار از تصویب پروژه های خدمات شهری، گرمخانه و اعمال ماده ۱۱۰ و دیوارکشی زمین های خالی، یاد کرد و افزود: مجموعه این پروژه ها حدود ۹ میلیارد تومان به تصویب رسید و معاونت خدمات شهری می تواند از این بودجه در سال آتی در حوزه های مربوطه هزینه کند.
وی عنوان کرد: در ذیل خدمات شهرداری، ۶ سازمان وجود دارد که عمده هزینه کرد خدمات شهر در این سازمانها خواهد بود.
این عضو شورای شهر کرج اظهار داشت: نکاتی که لازم است شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه قرار دهد بحث تکاثر بودجه است به ویژه بند ۹ تا ۱۵ که دست شهرداری برای متمم باز است و انتظار می رود شهرداری در بحث تکاثر، سقفی قائل شود.
وی در ادامه به رفع برخی ابهامات بودجه و لزوم بحث و بررسی درآمدهای توسعه شهر در کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد.
ایزدیار از سیاست های تشویقی بافت فرسوده نام برد و گفت: در سال آینده برای صدور پروانه در یک قطعه،‌ مالکان ۷۰درصد تخفیف خواهند شد و در صورت تجمیع دو قطعه حتی یک زمین دارای بافت فرسوده با ۸۰ درصد تخفیف صدور پروانه؛ تجمیع ۳ پلاک، ۹۰ درصد و تجمیع ۴ پلاک از ۹۵ درصد تخفیف صدور پروانه استفاده خواهند کرد.
این عضو شورای شهر کرج ادامه داد: از آنجایی که قانون، اجازه رایگان شدن را نمی دهد این امکان وجود ندارد ولی تمام تلاش مدیریت شهری بر این اساس بنا شده که تمام مالکان بافت فرسوده به این طرح ملحق شوند و با استفاده از مشوق های ارائه شده به سمت احیای بافت فرسوده گام های مثبتی برداشته شود.
ایزدیار تصریح کرد: مالکان بافت فرسوده در صورت وجود کسری پارکینگ از ۵۰درصد تخفیف برخوردار خواهند شد که حداقل کسری پارکینگ در شهر کرج ۴۵ میلیون تومان است و در بافت فرسوده ۲۲ هزار تومان در سال آینده خواهد بود.

About Author