تدابیر لازم برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه ضروری است

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه این استان از جمله مناطق حادثه خیز کشور است، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه بسیار ضروری است.
به گزارش ساقی آذربایجان استاندار آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان پس از بازدید از وضعیت سیل زدگان در مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: باید با توجه به مطالعاتی که در حوزه عمرانی و با کمک شهرداری ها انجام می گیرد تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ تا از وقوع حوادث مشابه جلوگیری به عمل آید.
استاندار آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان با اشاره به وقوع سیل مهاباد افزود: باید با مطالعات کارشناسی لازم منشا وقوع این سیل شناسایی شود تا در اسرع وقت اقدام به عملیات پیشگیرانه از جمله ایجاد کانال و سیل بند شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهوری و وزیر کشور و تاکید بر رسیدگی سریع به شرایط سیل زدگان مهاباد افزود: بلافاصله از صبح امروز جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد تا با تشکیل پرونده و برآورد میزان خسارت ها در کمترین زمان ممکن نسبت به جبران آن اقدام شود.
استاندار آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته است اضافه کرد: از همان لحظات اولیه وقوع سیل نیروهای امدادی، شهرداری، انتظامی و ستاد بحران در صحنه حضور پیدا کردند و هم‌اینک نیز حادثه کنترل شده و امداد رسانی لازم به مردم انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی محمدصادق معتمدیان افزود: در پی وقوع این حادثه و در مرحله نخست کار کمک رسانی به مردم با ورود به موقع ستاد بحران و فرمانداری و مدیریت آن بخوبی انجام گرفت و در مرحله دوم نیز اقدامات لازم برای رسیدگی به وضعیت خسارت ها در دست اقدام است که در اسرع وقت میزان آن در حوزه های کشاورزی، منازل مسکونی و خودروها کارشناسی و پس از تایید برای اخذ خسارات اقدامات لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران چند روز پیش در مهاباد موجب جاری شدن سیل در پنج نقطه از این شهر شد که بیشترین میزان آن در منطقه “مکریان” بود.
در پی وقوع سیلاب در شهرستان مهاباد رییس جمهوری در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد، ضمن دریافت گزارش آخرین وضع مناطق سیل‌زده در مهاباد و میزان خسارات وارده و شرایط مردم، دستورهای لازم را صادر کرد.
آیت الله رییسی همچنین در همین زمینه دستورهایی خطاب به وزیر کشور و معاون اجرایی رئیس جمهور صادر کرد.

About Author