تذکر کتبی برای۶۰ درصد داروخانه های آذربایجان شرقی

سؤز بیزدن ، قولاق سیزدن
*************

گفته می شود طی یک سال اخیر و در جریان بازدیدها و نظارت های روزانه، تعداد ۴۵۰ داروخانه فعال معادل ۶۰ درصد داروخانه های آذربایجان شرقی به دلیل تخلفاتی همچون کم فروشی و گران فروشی تذکر کتبی و شفاهی از مرجع قانونی دریافت کرده ئ همچنین برای ۴ داروخانه‌ در تبریز نیز پرونده تخلفاتی تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.
یک مقام مسئول ، گران فروشی، قاچاق و عدم ارائه فاکتور فروش را عمده ترین تخلفات داروخانه‌های آذربایجان شرقی اعلام و گفته تنها منبع اطلاع از تخلفات احتمالی داروخانه‌های استان مربوط به ارائه گزارش مردمی است و از آحاد مردم و بیماران تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف و بروز مشکل در واحدهای داروخانه‌ای، موضوع را به مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اطلاع دهند. تکمیل فرم آنلاین ثبت و رسیدگی به شکایات از داروخانه‌ها و تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۰ ثبت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله مسیرهای ارتباط مردمی در این خصوص است.مردم آذربایجان شرقی در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن ۳۱۷۷۳۲۸۶ -۰۴۱ تماس حاصل و موارد شکایتی خود را اعلام کنند.
در حال حاضر تعداد ۸۰۰ داروخانه در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان شرقی وجود دارد که حدود ۵۰۰ واحد از آنها در کلانشهر تبریز مستقر است.

 

About Author