تشدید بحران کم آبی در شهرستان خوی

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی گقت: بحران کم آبی در خوی شتاب گرفته و تامین آب شرب شهرستان خوی در نقطه سر به سر قرار دارد که ادامه این روند مردم این شهرستان را با چالشی بزرگی مواجه خواهد کرد.
به گزارش ساقی آذربایجان ، مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی یدالله سلطانی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تشدید بحران کم آبی در این شهرستان گفت: سطح ایستابی چاه‌های شهرستان خوی بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی بیان کرد: با ادامه روند خشکسالی سطح ایستابی چاهها از میزان فعلی هم پایین تر خواهد رفت که این نشان بروز فاجعه بی آبی برای شهرستان است .
وی در خصوص برنامه های این شرکت جهت تامین آب شرب شهرستان افزود: ما در شرکت آب و فاضلاب خوی سه مرحله کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم .
وی افزود: در مرحله کوتاه مدت حفر و تجهیز ۴ حلقه چاه ، همچنین در برنامه میان مدت حفر چاه فلمن (دهانه گشاد) با دبی ۱۵۰ لیتر در ثانیه با تامین اعتبار شرکت منابع آب استان و نهایتا تامین آب شهرستان از آبهای سطحی برنامه ریزی شده است .
مدیر شرکت آب و فاضلاب خوی در ادامه به تشریح پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: تامین آب برای روستاهای دنبکی- قیزقلعه- قریس – قوردیک علیا از مهمترین پروژه های این شرکت می باشد .

About Author