پویش هر شهید،هزار اصله درخت در استان زنجان

عضو شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیز داری کشور، در زنجان از کاهش ۶ میلیون هکتاری جنگل در کشور خبر داد.
به گزارش ساقی آذربایجان،غیبی عضو شورای عالی جنگل، مرتع وآبخیز داری کشور، در اجرای پویش هر شهید، هزار اصله درخت در زنجان با بیان اینکه کشور ما جزء کشور‌های با پوشش کم جنگل است گفت: سرانه جنگل برای هر نفردر کشور ۱۷ صدم میلیون هکتار است که این رقم باید به ۲۵ صدم میلیون هکتار برسد که با کاهش ۶ میلیون هکتاری جنگل مواجه هستیم.
غیبی با بیان اینکه امسال در بیش از ۳۶ هزار هکتار در کشور جنگل کاری شده است افزود:برای احیاء و غنی سازی جنگل‌ها ۲۲ گونه بذر انتخاب شده که از این گونه‌ها ۹ گونه آن دارای گونه اقتصادی است و به معیشت مردم کمک خواهد کرد.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان هم با بیان اینکه پویش مردمی هر ایرانی یک درخت و هر شهید هزار اصله درخت اجرا شد گفت: این پویش با مشارکت انجمن‌های مردم نهاد، دوستداران و همیاران طبیعت، همراهی و همکاری مردم، جوامع محلی، مسئولان دولتی با هدف حفظ و احیاء جنگل‌ها و مراتع اجرا شد.
آقاجانلو با بیان اینکه حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد، افزود: میزان سرانه جنگل در دنیا حدود ۶ هزار متر و در ایران حدود ۲ هزار متر بوده که زنجان از میانگین سرانه جهان و ایران پایین‌تر است.

About Author