تشدید گسست اجتماعی با تصمیمات مجلس انقلابی

مجلس انقلابی و دولت سیزدهم در حرف، تمام شعارهایش به نفع کسانی است که در طبقه متوسط یا پایین‌تر از آن زندگی می‌کنند اما وقت تصمیم که می‌رسد، برای از ما بهتران است.
اعضای کمیسیون تلفیق با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند. همین خبر کوتاه خیلی‌ها را خوشحال کرد و تصور کردند می‌توانند با پرداخت مبلغی، خدمت خود را بخرند و زندگی خود ادامه دهند. اما وقتی جزئیات خبر منتشر شد، دودی بود که از سرها بیرون می‌زد.
جزئیات مصوبه این‌چنین بود:« دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.»
کم کم لبخند از صورت‌ها محو شد و دوباره فکر گرفتن دفترچه خدمت سربازی و یا رسیدن به راهی برای گرفتن معافی کلید خورد. البته آدم‌ پولدارهای سرزمین مثل هراتفاق دیگری که در کشور می‌افتد و به نفع آنهاست، لبخند را محکم روی صورت خود نگه داشتند. حتی از همین الان پول خرید سربازی را کنار گذاشتند تا زندگی جذاب‌شان جذاب‌تر شود.
مجلس انقلابی و دولت سیزدهم در حرف، تمام شعارهایش به نفع کسانی است که در طبقه متوسط یا پایین‌تر از آن زندگی می‌کنند اما وقت تصمیم که می‌رسد، برای از ما بهتران است.
خود نمایندگان مجلس، فکر نمی‌کنند که همین یک تصمیم آنها، چه حس سرخوردگی به جامعه منتقل می‌کند. شاید جوانی سر سفره شام، به پدر پیر خود گفته است، دیدی پدرم؛ پول خوشبختی میاره! دیدی دنیا به کام اون‌هایی که پول دارند. من با این همه سال تحصیل باید برم خدمت و اون‌یکی با پول باباش، کارت پایان خدمتش رو می‌گیره!
حال فرزندان کارگر، کارمند، معلم و … در حالت عادی با دیدن این همه تبعیض، خراب بود. حالا ببین در خلوت خود چقدر پدرش را سرزنش کرده که در تمام این سال‌ها سعی کرده است، سالم زندگی کند و به داشته خود قانع باشد.
آدم پولدارها که نه نگران تورم هستند و نه دغدغه گرانی را دارند. هر اتفاقی در کشور بیفتد آنها پولدارتر می‌شوند و زندگی هر روز بیشتر از دیروز به کام آنها می‌شود. حالا با این تصمیم مجلس دیگر به صورت رسمی به همگان ثابت شد که ای کسانی که بی‌پول هستید، همیشه باید در این زندگی سختی بکشید و تظاهر کنید که از در حال لذت بردن از این زندگی هستید.
البته شاید ما اشتباه می‌کنیم، مجلس و دولت که خود را نماینده مستضعفین در کشور می‌دانند، به دنبال این است که سربازی را از طبقه مرفه خالی کند و آن را به صورت اختصاصی در اختیار کسانی قرار بدهد که فکر می‌کند نماینده آنها هستند.عصرایران/ مصطفی داننده

About Author