تمامی نانوایی های لواش‌پز در تبریز با آرد یارانه‌ای پخت می‌کنند

فرماندار تبریز گفت: تمام واحدهای نانوایی لواش‌پز در تبریز با آرد یارانه‌ای پخت می‌کنند.
به گزارش ساقی آذربایجان، پیرو بازدید استاندار آذربایجان شرقی از تعدادی از واحدهای نانوایی سطح شهر تبریز، جلسه کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان به ریاست مهدوی فرماندار تبریز و با حضور مدیران ادارات و دستگاه‌های مسئول، برگزار شد.
فرماندار تبریز در این جلسه گفت: با تفویض استاندار در کارگروه استانی، کارگروه گندم، آرد و نان در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با محوریت فرمانداری هر ۱۵ روز یک‌بار تشکیل جلسه داده و با حضور دستگاه‌های متولی مسائل و مشکلات این حوزه بررسی و گزارش مربوطه در اختیار آقای استاندار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: نقل قول صورت گرفته از استاندار در رسانه‌ها مبنی بر مهلت ۱۵ روزه در واقع تأکید ایشان بر جلسات مستمر و جلب رضایت‌مندی شهروندان بوده است.
مهدوی گفت: تقریباً تمام واحدهای نانوایی لواش‌پز در تبریز با آرد یارانه‌ای پخت می‌کنند و تنها ۲۴ واحد لواش‌پز نیمه‌یارانه‌ای در تبریز فعالیت می‌کنند، که آنها هم به زودی به صورت یارانه‌ای پخت خواهند کرد و تلاش می‌کنیم یک قیمت واحد برای نان لواش داشته باشیم.
وی گفت: پس از ملغی شدن تعزیرات آرد و نان در فرمانداری‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی، خلأ قانونی در این حوزه همچنان پابرجاست و سازوکار منسجم و جدیدی در این خصوص تعریف نشده است و ما همچنان طرفدار احیای تعزیرات آرد و نان هستیم.
فرماندار تبریز افزود: زحمات زیادی توسط ادارات مربوطه انجام می‌گیرد ولی در نهایت مردم از خروجی کار راضی نیستند.
وی رصد و پایش مستمر و جانمایی درست نانوایی‌ها را از الزامات اصلی مدیریت حوزه آرد و نان دانست و گفت: بازرسی‌ها مستمر و شفاف نیست و باید ناهماهنگی‌های احتمالی بین دستگاه‌های متولی برطرف شود.
مهدوی ضمن قدردانی از زحمات دستگاه‌های مرتبط، خاطرنشان کرد: باید سیاست کاری استاندار مد نظر دستگاه‌ها قرار بگیرد و چون ما تابع قوانین موجود هستیم، سعی خواهیم کرد با پیگیری از طریق نمایندگان مجلس نسبت به احیای تعزیرات آرد و نان اقدام شود و یا در سازوکار موجود تغییرات اساسی صورت گیرد. همچنین در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های متولی در اسرع وقت برنامه‌های بازدید و نظارت بر نانوایی‌ها را با هماهنگی اداره‌ی صمت ارائه دهند.

About Author