شهرداری اردبیل آماده واگذاری زمین برای توسعه اماکن ورزشی

شهردار اردبیل گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا نسبت به واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف توسعه اماکن ورزشی اقدام کند.
به گزارش ساقی آذربایجان، محمود صفری در نشست اعضای شورای اسلامی شهر و مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: ساخت ورزشگاه و سالن‌های ورزشی از حیطه منابع مالی شهرداری خارج است اما آمادگی وجود دارد تا با واگذاری زمین در قالب مشارکت با سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف شهر فضاهای ورزشی مانند اسکیت و اسکواش ساخته شود و در اختیار جامعه ورزشی قرار گیرد.
وی به پایین آمدن آمار ساخت و سازها به دلیل افزایش قیمت مصالح اشاره کرد و افزود: پایین بودن آمار ساخت و ساز بر منابع درآمدی شهرداری اردبیل نیز تاثیر گذاشته است و در این شرایط می‌توان از توان بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی استفاده کرده و ارتقای نشاط در جامعه کمک کنیم.
شهردار اردبیل در مورد احداث زمین ورزشی در محله‌های سلمان‌آباد، میراشرف، آرازعلی و سایر مناطق سیزده‌گانه شهری تصریح کرد: با انتشار آگهی به راحتی می‌توان در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه موفق عمل کرد اما با ترک تشریفات مخالفم چرا که در بیشتر موارد این اقدام با فساد و برخی زد و بندها همراه می‌شود.
شهردار اردبیل در ادامه نیز با اشاره به ضرورت ساماندهی جوایز قهرمانان ورزشی در قالب یک الگوی تعریف شده و مصوب کشوری، گفت: قهرمانان ورزشی که در رقابت‌های بین‌المللی با کسب مدال اسباب غرور و عزت ایرانیان را فراهم می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند و جوایز ارزشمندی به آنها پرداخت شود.
صفری اضافه کرد: اهدای جوایز به این قهرمانان اما از یک الگوی مشخص و ثابت تبعیت نمی‌کند و گاه با اهدای زمین، مسکن یا سایر جوایز نقدی تلاش می‌شود تا از آنها تجلیل شود؛ در حالی که باید وزارت ورزش و جوانان با مصوبه هیات دولت به روند کار در این بخش سامان دهد و شرایط مطلوبی را مهیا کند.
وی بیان کرد: زمین کافی در شهر اردبیل برای ساخت و ساز وجود دارد و به راحتی می‌توان برای هر قهرمان المپیکی و بین‌المللی قطعه زمینی را واگذار کرد که در این فرآیند هیچ محدودیتی وجود ندارد.
شهردار اردبیل اضافه کرد: ۶ هزار هکتار زمین در اختیار راه و شهرسازی است که این میزان معادل کل اراضی شهر اردبیل است و می‌توان بخشی از این اراضی را قطعه‌بندی کرد و به مدال‌آوران و افتخارآفرینان استانی واگذار کرد.
اردبیل در زمینه ورزش قهرمانی یکی از استان‌های برتر کشور است، به طوری که ورزشکاران این خطه تا کنون موفق به کسب چهار مدال المپیک، هشت مدال پارا المپیک و ۲۰۰ مدال جهانی و آسیایی شده‌اند.
میانگین سرانه ورزشی در استان اردبیل ۰/۴۶ مترمربع است و شهرستان کوثر با ۲/۷ مترمربع بیشترین سرانه و اردبیل با ۰/۳۱ مترمربع کمترین سرانه ورزشی را در این استان دارند.

About Author