تمرکز کارکنان دستگاه‌های دولتی در مرکز اردبیل مشکل‌آفرین است

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: هم اکنون عمده کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در شهر اردبیل حاضر شده در حالی که ما در شهرها با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
به گزارش ساقی آذربایجان کاظم دبیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف عمده نیروهای اداری و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در شهر اردبیل حاضر شده در حالی که ما در شهرستان‌ها با کمبود نیرو در ارائه خدمات روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر چندین بخشداری در استان به جای ۷ نفر نیرو با چارت مشخص تنها با یک نفر مدیریت می‌شود که نمونه‌هایی از آن را در بخشداری عنبران و ایردموسی شاهد هستیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل گفت‌: در سال‌های گذشته به جای توزیع نیروی انسانی در شهرستان‌های مختلف به صورت غیرقانونی و گاه سفارشی نیروها جابجا شده و اکثر نیروها نیز در مرکز استان تمرکز پیدا کرده‌اند که در صدد ساماندهی این نیروها و توزیع مناسب آنها در شهرستان‌ها هستیم.
دبیر افزود: در سال آینده معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری چندین رویکرد جدی را دنبال می‌کند که در گام نخست ساماندهی نیروها در ادارات و سازمان‌های مختلف استان است تا توازن را در شهرهای مختلف و دستگاه‌های اجرایی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم شاهد باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با همکاری معاونت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در استان هماهنگی‌ها و احصا مجموع نیروهای مستقر در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در حال جمع‌بندی نهایی است تا سال آینده بتوانیم شرایط مناسب توزیع نیروی انسانی و اخذ مجوزهای استخدامی برای پست‌های خالی را دریافت کنیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل دبیر اضافه کرد: اگر مجوز استخدام دریافت شود جذب نیرو در شهرستان مورد نظر انجام می‌شود و افراد پذیرفته شده موظف خواهند بود در ادارات شهرستان‌ها حاضر شوند.
وی با انتقاد از برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی که نتوانستند رضایت مردم را در ارائه خدمات به وجود آورند، بیان کرد: گله‌مندی مردم از برخی ادارات و سازمان‌ها به حق است چرا که به جای شروع کار ادارات از ساعت ۸ صبح، ما شاهد صرف صبحانه کارکنان در ساعات اول صبح هستیم در حالی که هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد برای کارکنان خود در ساعات اداری صبحانه سرو کند.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل دبیر ادامه داد: شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی و کارکنان در ارائه خدمات به مردم و جلب رضایت آنها کاملاً مشخص است و هیچ کس حق ندارد از این قوانین تخطی کرده و یا نسبت به جابجایی ساعات کاری ادارات و عدم پاسخگویی به ارباب رجوع روال عادی و عرفی خاصی را ایجاد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کارکنان دولت با دلسوزی تمام و حضور به موقع در ادارات پاسخگوی ارباب رجوع هستند ولی برخی غفلت‌ها را نیز شاهد هستیم که در دوره تحول اداری سعی خواهیم کرد تا جلوی این نارضایتی‌ها گرفته شده و بیشتر توجه به ارائه خدمات مؤثر و مطلوب باشد.
دبیر از برگزاری دوره‌های آموزشی مفید به حال کارکنان و مؤثر در انجام امور محوله خبر داد و تصریح کرد: با جلوگیری از دوره‌های تکراری و غیر مؤثر در سال آینده، سعی خواهیم کرد دوره‌های آموزشی مفید برای کارکنان در نظر بگیریم تا در کنار ساماندهی نیروی انسانی، بهترین کارآیی را از نیروی انسانی شاهد باشیم.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: یکی از عوامل مؤثر در ارزیابی کارکنان نیز همین حضور و مشارکت در دوره‌های تخصصی و مؤثر در بخش‌های مختلف خواهد بود که انتظار می‌رود در این زمینه نیز سطح ارتقا شغلی همکاران و بهبود فرآیندها را در ادارات شاهد باشیم.

About Author