صدور ۹۰ درصد اسناد کاداستر اراضی ملی در زنجان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نزدیک به ۹۰ درصد اسناد کاداستر اراضی ملی در استان زنجان صادر شده است.
به گزارش ساقی آذربایجان، حسن بابایی در سفر استانی خود به زنجان و در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: زنجان یکی از استان‌های پیشرو در صدور اسناد کاداستر در کشور بوده و اقدامات ارزشمندی در تثبیت و صدور اسناد کاداستری در این استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای کامل قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ نیازمند تعامل بین همه دستگاه‌های کشور است، افزود: با توجه به اتمام کاداستر اراضی ملی تا پایان امسال، همه تلاش سازمان اتمام کاداستر اراضی کشاورزی در سال آینده بوده و امید است با حمایت و تعامل دستگاه‌های متولی، این هدف‌گذاری تحقق پیدا کند.
این مسئول با اشاره به جلسه قرارگاه ملی اراضی کشاورزی، تصریح کرد: مستند به ماده ٩ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب ۱۳۸۹/۴/۲۳ و ماده ٥٤ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ و آیین‌نامه اجرایی قانون، رفع تداخلات اراضی در شهرستان‌های سلطانیه و خرم‌دره به طور کامل انجام شده ‌و ۳۰ درصد از سندهای مفروزی زارعان در این دو شهرستان نیز صادر شده است.
معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رییس قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر اساس هدف‌گذاری‌های تعریف شده در مسیر هوشمندسازی همه فرآیندهای ثبتی حرکت می‌کند و سعی دارد همه خدمات خود را بر پایه فناوری و هوش مصنوعی به مردم ارائه کند و در آینده نزدیک شاهد سازمان ثبت هوشمند در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان نیز در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات جهادی که در حوزه کاداستر در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: در حوزه صدور اسناد کاداستری، اقدامات خوبی در استان زنجان صورت گرفته است.
آیت‌الله علی خاتمی خاطرنشان کرد: تحقق این طرح ملی نیازمند تعامل و هماهنگی کامل همه دستگاه‌های استانی بوده و به پشتوانه همین تعامل می‌توان انتظار داشت کاداستر کشاورزی زودتر به اتمام برسد.

About Author