تنها کلینیک ترک اعتیاد هشترود جوابگوی این شهرستان نیست

امین امینیان روز شنبه در جلسه هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی کلینیک جدید ترک اعتیاد در این شهرستان را خواستار شد و افزود: آلودگی ۷.۳ درصد از جمعیت شهرستان به مواد مخدر که از میانگین کشوری نیز بالاتر است، لزوم مبارزه جدی‌تر با این پدیده شوم را نشان می‌دهد.

وی همچنین از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست بر مناطق آلوده‌ به لحاظ سوءمصرف مواد مخدر تمرکز کنند و علاوه بر درمان به فکر بازتوانی این قشر از جامعه نیز باشند.

فرماندار هشترود اضافه کرد: افرادی که بتوانند اعتیاد خود را ترک کنند پس از طی یک دوره پاکی، تسهیلات خوداشتغالی کم‌بهره دریافت خواهند کرد.

«امینیان» با بیان اینکه عرضه قلیان در چایخانه‌های شهرستان ممنوع است، بیان کرد: اداره صمت باید از تمدید پروانه‌های کسب قلیان‌سراها نیز خودداری کند.

وی ادامه داد: متأسفانه ویترین برخی مغازه‌ها در وسط شهر و چهارراه‌های اصلی به محل تبلیغ و نمایش دخانیات تبدیل شده و تاکنون اداره صمت شهرستان هیچ‌گونه اقدامی در این خصوص نکرده است.

فرماندار هشترود بیان کرد: جاده‌های اصلی و فرعی این شهرستان برای سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر ناامن است و عوامل انتظامی و مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه‌روزی در حال دیدبانی هستند.

به گزارش ایرنا هشترود در یکی از مسیرهای اصلی تردد از مناطق مرکزی به غرب کشور و بالعکس قرار دارد و عوامل مبارزه با مواد مخدر این شهرستان همواره در حال مقابله با قاچاق مواد مخدر هستند.

About Author