توسعه زیرساخت‌های گمرک مهاباد ضروری است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: ظرفیت اقتصادی و وجود واحدهای تولیدی و متعدد در این شهرستان نیاز به توسعه گمرک و احداث برخی زیرساخت‌های موردنیاز در این حوزه را ضروری کرده است.
امیر قادری در دیدار با سرپرست حوزه نظارت گمرکات آذربایجان غربی افزود: وجود واحدهای فعال اقتصادی از جمله شرکت مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد اقتصادی استان و همچنین تولیدات بخش کشاورزی از جمله در حوزه باغداری نیاز به توسعه گمرک و افزودن بخش صادرات به گمرک این شهرستان است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت محل فعلی گمرک مهاباد در داخل شهر در حال مکان یابی زمین مناسب و انتقال آن به خارج از شهر هستیم تا زیرساخت توسعه آن در مکان جدید فراهم شود.
فرماندار ویژه مهاباد اظهار کرد: دسترسی آسان به گمرک و همچنین وجود زیرساخت خدمات رفاهی برای کاهش هزینه‌های ساخت محل جدید در اختصاص زمین باید لحاظ شود.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم ضمن اعلام آمادگی برای کمک به توسعه گمرک مهاباد افزود: با احداث انتقال مجموعه گمرک مهاباد به خارج از شهر می‌توان در آینده این شهرستان را به پایانه گمرکات جنوب استان و محور سایر شهرهای اطراف تبدیل کرد.
خالد جنگ جو اضافه کرد: آذربایجان غربی، استانی استراتژیک برای گمرک جمهوری اسلامی ایران است و همه توان این نهاد در راستای توسعه و تجهیز و اجرای سامانه‌ها، تجهیز گمرکات این استان به ایکس‌ری و سایر تجهیزات کنترلی به کار گرفته می‌شود.
در ادامه این جلسه بازدید میدانی و مکان یابی برای انتقال کمرگ مهاباد به محدوده خارج از شهر انجام شد.
مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و گمرک این شهرستان یکی از گمرک‌های ۹ گانه استان به شمار می‌رود، آذربایجان غربی بیش از ۹۶۰ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و نخجوان دارد.

About Author