جلوی خام فروشی معدن نمک قره باغ ارومیه گرفته شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از خام فروشی و برداشت بی رویه نمک از معدن قره باغ ارومیه خواستار ورود به موقع مسئولان به این موضوع شد.
به گزارش ساقی آذربایجان، توماج وحید افشار در صحن علنی شورای اسلامی با بیان اینکه تردد ماشین آلات سنگین در جاده‌های مواصلاتی ارومیه مخاطرات مختلف زیست محیطی و عدم امنیت را سبب شده است، افزود: باید جلوی خام فروشی در معدن نمک قره باغ را گرفت و اگر از جاده‌های ارومیه استفاده می‌شود باید هزینه‌های تردد از جاده‌های ما نیز اخذ شود.
وی با اشاره به رشد بی رویه ماهیان در پشت سد شهرچای ارومیه، ادامه داد: این موضوع با سلامتی شهروندان ارومیه در ارتباط است و چون حوزه آبخیز و منابع آبی هر شهری مرتبط با شهروندان آن نیز است شورای شهر باید در این موضوع ورود کرده و مطالبه گری کند.
وحید افشار تاکید کرد: باید مشخص شود به چه دلیلی و چه کسانی طی سالهای گذشته ماهیان را در آب پشت سد رهاسازی کرده اند که هم اکنون تبدیل به بحران زیست محیطی و بهداشتی شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه و در حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: ارومیه پتانسیل خوبی در زمینه‌های تاریخی و گردشگری دارد و در این راستا باید کاروانسرای شرکت نفت و خانه تاریخی مجیدی افشار با مساعدت میراث فرهنگی خریداری و در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفته و حفظ شوند.
وحیدافشار عنوان کرد: منتقد نامگذاری برخی عناوین بر املاک شهروندان و حتی ابنیه تاریخی متعلق به مردم هستم که بر مبنای آن کاهش قیمت آن ابنیه را شاهد باشیم چرا که این حق شهروندان و جز حقوق شهروندی است و نمی‌توان دخالتی در این موضوع داشت.
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه نیز دراین جلسه بر حفظ آثار تاریخی تأکید کرد و گفت: حفظ بافت تاریخی ضروری است اما نباید موجب عدم سرمایه گذاری در سطح شهر شود.
احد یوسفی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز و نوسازی بافت مرکزی شهر ارومیه با توجه به ضوابط ابلاغی افزود: در بافت تاریخی که از سوی میراث فرهنگی ابلاغ شده مردم بلاتکلیف مانده اند و واقعیت این است که نه شهرداری و نه میراث فرهنگی در این خصوص مانده اند که به مردم چه جوابی بدهند.وی اظهار کرد: نگرانی از این موضوع وجود دارد که این بافت تاریخی در سایه ضوابط میراث فرهنگی تبدیل به بافت فرسوده شده و معضلات بسیاری را به صورت زنجیروار به وجود آورد.
یوسفی ادامه داد: مردم به شدت با مشکل مواجه هستند و باید به فکر مردم و سرمایه گذاری در بافت مرکزی شهر بود تا از گسترش بافت فرسوده جلوگیری شود.

About Author