مهلت ثبت‌نام برای طرح جهش مسکن تا ۲۸ آبان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن تا ۲۸ آبان ماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ثمن را دارند.
به گزارش ساقی آذربایجان محبوب حیدری در جریان بازدید از روند آماده‌سازی زمین برای اجرای این پروژه در اردبیل اظهار کرد: از بابت تأمین زمین متقاضیان نگرانی نداشته باشند چرا که به اندازه کافی زمین در شهرهای مختلف استان تدارک دیده شده تا با همکاری بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی در طرح جهش تولید مسکن به انجام برسد.
وی سهمیه ۴ ساله استان را در اجرای این طرح ۸۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: در گام اول ساخت ۲۰ هزار واحد بعد از نهایی شدن متقاضیان اصلی آغاز می‌شود که کار تأمین زمین و آماده‌سازی آن در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار نفر در قالب این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام، متقاضیان اصلی پالایش شده و اطلاعات آنها بر اساس شرایط اعلام شده احصا و در این زمینه اطلاع‌رسانی به متقاضیان انجام می‌شود.
حیدری شرط بهره‌مندی از مزایای طرح جهش تولید مسکن را عدم ثبت سند خانه به نام افراد و بهره‌مند نشدن از مزایای زمین، مسکن و تسهیلات دولتی اعلام کرد و ادامه داد: با تأیید نهایی متقاضیان واجد شرایط طرح جهش مسکن اعلام شده تا با آورده‌ای که پرداخت خواهند کرد، شروع اجرای پروژه‌ها را شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی برای متقاضیان این طرح ۳۵۰ میلیون تومان در شهرها و ۲۵۰ میلیون تومان در روستاها پیش‌بینی شده که قطعا این میزان تسهیلات می‌تواند بخشی از دغدغه‌ متقاضیان را در تأمین آورده برطرف کند.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند پیش‌بینی می‌شود متقاضیان نهایی در سطح استان در گام اول بیش از ۱۵ هزار نفر نباشد اما به اندازه کافی زمین و سایر تسهیلات فراهم شده تا بخش عمده‌ای از افراد فاقد مسکن بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید دولت و وزارت راه و شهرسازی را بر اجرای دقیق و کیفی این پروژه یادآور شد و اضافه کرد: بعد از نهایی شدن متقاضیان به تناسب تعداد افراد واجد شرایط آغاز طرح را شاهد خواهیم بود.
حیدری با تاکید بر وجود منابع غنی خاک در سطح استان ادامه داد: با وقوع خشکسالی در دهه‌های اخیر و کمبود منابع آب در استان ضروری است که استفاده بهینه از منابع آب و حفاظت و صیانت از آن سرلوحه بخش آب و کشاورزی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل لزوم تغییر الگوی کشت در استان را یادآور شد و گفت: نیاز امروز جامعه صرفه‌جویی در همه منابع به خصوص منابع آب است که باید برای ترویج مصرف بهینه آن در بخش های مختلف تلاش شود.

About Author