حذف تصویر رئیس جمهور در سفر قالیباف به تبریز

به قلم: وحید خدادادی

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تبریز، هم یک مهمان ویژه داشت و هم یک اتفاق ویژه! مهمان و سخنران ویژه مراسم قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بود و عامل آن اتفاق ویژه شخص ایشان بودند.
عموما در نهادهای دولتی تصویر امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و تصویر رئیس جمهور به دیوار اماکن دولتی الصاق می شود. با تغییر دولت ها تصاویر روسای جمهور نیز عوض می شود و با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی، تصویر ایشان در نهادهای دولتی از جمله استانداری در کنار عکس امام و رهبری نصب گردید. شنیده های مستند که تصاویر ذیل نیز صحت آن را تایید می نماید حاکی از آن است که گویا رئیس مجلس شورای اسلامی حین حضور در کاخ استانداری و اتاق ویژه جلسه، رسما درخواست برداشتن تصویر رئیس جمهور از بالای سر خود را کرده است. مسئولان امر نیز ضمن لبیک و قبول درخواست ایشان، تصویر ابراهیم رئیسی را از کنار تصاویر امام و رهبری برداشته اند و گویا حین برداشتن نیز قاب عکس دچار شکستگی شده است. سوال اصلی در این رابطه آن است که اگر الصاق این عکس حرکت درستی است و مسئولان به آن باور دارند، چرا باید با درخواست ریاست یک قوه دیگر عکس را بردارند؟ و اگر نصب عکس رئیس جمهور کار درستی نبوده، چرا اساسا باید تصویر وی در کنار این دو بزرگوار نصب شود؟ نکته جالب دیگر آن است که چرا مسئولان استانی ما تحت تاثیر جایگاه ریاست مجلس قرار گرفته و درخواست او را قبول کرده اند؟ مگر نه این است که قالیباف بایستی خود را ملتزم به پروتکل های نهادهای دولتی نماید! این حق را وی از کجا آورده که به خود اجازه چنین درخواستی داده است؟
راستش را بخواهید در استودیوی دفتر روزنامه تصویر هنری مدیر مسئول را به دیوار نصب کرده ایم و اگر هر مسئولی در هر جایگاهی حین مصاحبه از من بخواهد که این عکس را بردارم، با حفظ احترام درخواستش را رد می کنم. چطور ممکن است که رئیس یک قوه دیگر آنقدر جسارت و قدرت داشته باشد که عکس رئیس قوه دیگری را از یک نهاد دولتی بردارد؟ دوستان برای جمع کردن قضیه کلا پس زمینه محل نشست استاندار در جلسات کاخ را عوض کرده اند تا موضوع پوشیده بماند که نماند. اینکه می گوییم مدیریت استان باید در موضوعات مختلف و جاری اقتدار به خرج دهد و به برخی ها بر می خورد، دلیلش عدم رخ دادن چنین اتفاقاتی است. البته این ایراد به تدارکات سالن هم وارد است که قبل از ورود رئیس مجلس به سالن باید تشخیص می دادند که شاید ایشان از اینکه تصویر یک مقام هم تراز به جهت تساوی جایگاه قوه ها بالای سرش باشد، راضی نشود و به این نکته هم باور داریم که حتی کفشداری یک مجموعه هم باید به یک فرد متخصص در همان حوزه داده شود و بهتر است دوستان در مجموعه استانداری از افرادی بهره جویند که به مسائل بدیهی اینچنینی اشراف داشته باشند.

 

About Author