خاموشی‌ها در اردبیل به خط پایان رسید

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با کاهش دمای هوا در استان اردبیل و همکاری واحدهای خانگی، صنعتی و تجاری، اعمال خاموشی در مناطق مختلف استان اردبیل به خط پایان رسید.
به گزارش ساقی آذربایجان حسین قدیمی در جلسه بررسی طرح‌های توسعه برق در اردبیل اظهار کرد: ما تابستان متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته با کاهش بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا در ۲٫۵ ماه گذشته سپری کردیم و با تعدیل هوا در نیمه دوم شهریور قطعا وضعیت پایدار انرژی را در استان شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: همچنان به مدیریت مصرف به ویژه بهبود شرایط مصرف حداقلی برق در منازل، واحدهای تجاری، صنعتی و اداری نیاز داریم تا با گذر از این شرایط پاییز و زمستان پربارشی را تجربه کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل، استان اردبیل را جز استان‌های موفق در بحث مدیریت مصرف انرژی در پنج ماه گذشته توصیف کرد و گفت:‌ هر چند در برخی از روزهای گرم تابستان بیشتر از سقف مجاز اعلام شده، مصرف برق داشتیم اما سعی کردیم با کمترین فشار و اعمال خاموشی به شهروندان این ایام سخت را با یک مدیریت منسجم در حوزه‌های مختلف سپری کنیم.
قدیمی افزود: با تداوم خنکی هوا در استان و شکسته شدن گرمای تابستان در اواخر شهریور امیدواریم وضعیت بهتری را در پایداری انرژی شاهد باشیم تا با یک وضعیت متفاوت بتوان حرکت مؤثری را در تقویت انرژی پاک انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۰ درصد مدیریت مصرف به ثبات شرایط برق‌رسانی در استان کمک کرد و انتظار می‌رود همچنان این وضعیت با همراهی مشترکان به شکل مطلوب ادامه پیدا کند.
در این جلسه فرماندار اردبیل نیز به سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومانی در توسعه طرح‌های زیربنایی در بخش برق و انرژی اشاره کرد و ادامه داد: روند ارائه خدمات با اجرای این طرح‌ها بهتر خواهد شد و ما بیش از هر زمان دیگر انرژی پایداری را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.
مسعود امامی یگانه اضافه کرد: در شهرستان اردبیل بیشترین مدیریت برق در فصل تابستان برای واحدهای صنعتی و اداری اعمال شد و هر چند هموطنان با خاموشی‌هایی روبه‌رو شدند اما راهی جز اعمال این خاموشی‌ها برای گذر از تابستان گرم نداشتیم.

About Author