پرداخت ۱۹۷ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در آذربایجان غربی

مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: در سفر سال گذشته معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی مصوب شد ۲۰۰ میلیارد تومان به تعاونی های استان با اولویت تعاونی های مشکل دار اختصاص یابد که پیگیر هستیم این اعتبار سریعا جذب شود.
به گزارش ساقی آذربایجان وی با تاکید به اینکه بیشترین تعاونی های مشکل دار تعاونی های مسکن و حداقل تعاونی مشکل دار تعاونی های تولیدی هستند، تصریح کرد: از سال ۹۹تا پایان مرداد سال جاری ۲۴ جلسه کمیته تعاونی ها برای ۵۱ تعاونی مشکل دار استان تشکیل و مشکل آنها حل شده و همچنین ۷۰۶ تعاونی غیر فعال در کمیته نظارت شناسایی و ۱۵ تعاونی غیر فعال منحل شده است.
مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی عبادی با اشاره به اینکه ۱۸۸۸تعاونی فعال در آذربایجان غربی وجود دارد، یاد آور شد: براساس سامانه جامع هوشمند کشور تعداداعضای عضو در تعاونی های استان ۷۷هزار و ۹۸۹نفر با اشتغال زایی ۳۲ هزار و ۱۹ نفر است که براساس تعداد تعاونی ها رتبه ۱۱کشوری را داریم.
مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اظهار کرد: در عملکرد تعاونی ها در مدیریت تعاون در سال ۹۸ رتبه ۲۶ را داشتیم که در سال ۹۹ به رتبه ۷ ارتقا یافتیم.
عبادی با تاکید به اینکه در سال گذشته ۱۰۰درصد اعتبارات تعاونی های استان جذب شده است، خاطر نشان کرد: ۲۸۵ میلون تومان کمک بلاعوض به تعاونی ها مشکل دار استان کمک کرده است.
وی افزود: در سال گذشته برای ۶ شرکت تعاونی زنان سرپرست خانوار مبلغ ۴۵میلیون تومان، برای ۳ تعاونی فرش بافی مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان برای ۳ شرکت مبلغ ۲۲۲میلیون تومان جهت برند سازی کمک بلا عوض شده است.
عبادی با تاکید به اینکه سهمیه استان در پرداخت تسهیلات کرونایی ۵۰۱ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۹۷میلیارد تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: علت استقبال کم صنوف از تسهیلات کرونایی، مدت زمان کم پرداخت تسهیلات، بهره بالا و کم بودن مبلغ تسهیلات است.
مدیر کل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: سهم تعاون در اقتصاد در استان همانند کل کشور زیر ۵ درصد است که باید با توجه و حمایت از تعاونی های جوان و دانش بنیان سهم تعاونی ها را در اقتصاد ارتقا داد.

About Author