خریداری سالانه ۳۵ هزار تن نمک برای طرح راهداری زمستانی زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: سالانه حدود ۳۵ هزار نمک در طرح زمستانی راهداری خریداری و هنگام بازگشایی در جاده های استان استفاده می شود.
به گزارش ساقی آذربایجان عبدالحسین علی‌اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرارداد خرید نمک اواخر شهریور ماه سال‌جاری منعقد شده و هم‌اکنون پرسنل و پیمانکاران طرف قرارداد مشغول حمل نمک به نقاط کوهستانی و محل دپو در راهدارخانه‌های استان هستند.
وی اظهارداشت: ماسه نیز از طرف ادارات شهرستان‌ها حمل شده یا در حال حمل به پایگاه‌ها است تا در راهداری زمستانی مشکلی در خصوص تامین ماسه نداشته باشیم. وی گفت: باتوجه به تحلیل‌های هواشناسی استان در خصوص بارش های برف زمستانی، از هم‌اکنون نمک و ماسه را تامین کرده ایم و در حال انجام تعمیرات اساسی ماشین‌آلات راهداری هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای علی اکبری ادامه داد: ۲۰۰ کیلومتر آزادراه‌های زنجان -قزوین و زنجان – تبریز به‌عنوان کریدور شرق به غرب و مسیر ترانزیتی اروپا محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ۱۸۸ کیلومتر مسیر ارتباطی کوهستانی در استان زنجان برف‌گیر، صعب العبور و از مسیرهای حساس زمستانی به‌ شمار می‌رود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در زمان حاضر پنج پایگاه راهداری زمستانی در آزادراه های استان فعال است و چند نقطه کولاک گیر در این مسیرهای ارتباطی وجود دارد که سرعت باد در آن نیز بسیار زیاد است.
علی اکبری ادامه داد: علاوه بر این ۱۸۸ کیلومتر راه کوهستانی برف گیر و صعب العبور در جاده های استان وجود دارد که بیشتر این شرایط جوی در ۱۲ گردنه است.
وی از استقرار ۳۰ پایگاه راهداری زمستانی در جاده های استان زنجان خبرداد و افزود: علاوه‌بر پایگاه‌های بین‌راهی، ادارات شهرستان‌ها نیز از دیگر پایگاه‌های راهداری زمستانی در ارایه خدمات به کاربران جاده ای خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۲۴۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در راهداری زمستانی امسال فعال می شود.
به گفته علی اکبری، در سه سال اخیر امکانات خوبی را به‌ویژه از محل منابع ملی شامل چهار دستگاه لودر، سه دستگاه بیل مکانیکی، دستگاه خط‌کشی به‌صورت امانی به ماشین الات راهداری استان زنجان اضافه کرده‌ایم.

About Author