خطر فاسد شدن سیب های ‌ درختی آذربایجان‌غربی

رئیس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه بیشتر سیب‌های تولیدی استان صادر می‌شود، اما با توجه به کیفیت پایین آن‌ها، در صورت تعلل در فرایند صادرات فاسد می‌شود.
به گزارش ساقی آذربایجان ،مراد آقابالازاده رئیس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون ۶۴۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های سطح استان موجود است، خروجی سیب از سردخانه ها بسیار ضعیف است.صادرات داخلی و خارجی سیب انجام می‌پذیرد، اما سرعت لازم و مورد انتظار را ندارد و روزانه تنها بین هزار تا هزار و ۵۰۰ تن از آذربایجان‌غربی خارج می‌شود. با وجود اینکه بیشتر سیب‌ها صادر می‌شود، اما اگر با همین روال پیش رود و با توجه به کیفیت سیب‌های تولیدی که امسال ضعیف بوده، در آینده شاهد فساد آن‌ها خواهیم بود. کیفیت پایین سیب تولیدی به مرکز تحقیقات کشاورزی استان گزارش شده و آن‌ها دلیل این اتفاق را اکوسیستم و گرمای هوا می‌دانند که بر روی سیب‌ها تاثیر گذاشته.
رئیس اتحادیه سردخانه‌داران آذربایجان‌غربی گفت: درون سیب‌های قرمز به اصطلاح شکری شده و با توجه به اینکه لکه داخل آن‌ها وجود دارد، این لکه‌ها در سردخانه‌ها در حال افزایش است و زمان استفاده، کاملا به شکل قهوه‌ای درمی‌آید. بی‌تردید اگر زمان بگذرد، این سیب‌ها به مصرف داخلی هم نمی‌رسد و بنابراین توصیه می‌شود که کشاورزان و صاحبان کالا زمان را از دست نداده و برای فروش تا عید صبر نکنند.همچنین با توجه به اینکه کیفیت سیب‌ها پایین است، کشاورزان باید زمانی که مشتری یافتند، سیب‌های خود را به فروش رسانند، چون اگر سیب‌ها برای بعد از عید بماند، مشکل‌ساز می‌شود.

 

About Author