خوا‌ص زردچوبه برای پوست

در کنار خواص زردچوبه برای سلامت بدن و ذهن، خواص زردچوبه برای پوست شاید آن‌قدر عجیب به نظر نرسد. زردچوبه توانایی‌های زیادی در بهبود و پیشگیری از مشکلات پوستی و افزایش زیبایی پوست دارد. ماسک زردچوبه برای شما پوست درخشانی به همراه می‌آورد که ممکن است به دلیل از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسید کننده پوست باشد. خواص زردچوبه و عسل در کنار هم بسیار مفید است. می‌توانید ماسک زردچوبه و عسل و ماست یونانی را در خانه تهیه کنید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید تا تاثیر آن را ببینید. زردچوبه می‌تواند زخم را بهبود دهد. خاصیت ضدالتهابی زردچوبه می‌تواند التهاب زخم را کم کند و باعث زودتر جوش خوردن زخم شود. تحقیقات نشان داده است که این ادویه تاثیر مثبتی روی کلاژن‌ها و بافت پوست دارد. ماسک زردچوبه برای درمان جوش صورت و آکنه هم مفید است و با هدف گرفتن منافذ پوست باعث آرام شدن التهاب جوش می‌شود. این روش علاوه بر زودتر خوب شدن جوش صورت باعث می‌شود که جای آن هم روی پوست باقی نماند.
ماسک زردچوبه علائم پیری زودرس را هم از بین می‌برد و از آن جلوگیری می‌کند. زردچوبه می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند. برای درمان پوست چرب و کاهش چربی اضافه پوست از زردچوبه استفاده می‌کنند. پودر زردچوبه را به همراه آرد گندم و ماست و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد پوست خود رابشویید.
زردچوبه برای پوستی که در اثر رادیکال‌های آزاد و افزایش سن تیره شده است مناسب است. ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست را می‌توان با ترکیب پودر زردچوبه و عسل به همراه آرد گندم ساخت. اگر پوست خشکی دارید می‌توانید به این ترکیب روغن بادام شیرین یا روغن زیتون اضافه کنید. زردچوبه برای کاهش چین و چروک صورت هم مفید است. برای برطرف کردن خطوط روی پیشانی و خط خنده می‌توانید آرد برنج را با زردچوبه و شیر ترکیب کنید و اجازه دهید ماسک برای نیم ساعت روی صورت بماند. برای پاک‌سازی و تمیز کردن از زردچوبه برای پوست استفاده کنید. با استفاده از همین ماسک می‌توانید از خواص ضدعفونی کنندگی زردچوبه استفاده و سلول‌های مرده پوست را پاک کنید.

About Author