درختان کهنسال ارومیه شناسنامه دار می شوند

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: درختان کهنسال در مناطق مختلف این شهر شناسنامه دار شده و در فهرست آثار میراث فرهنگی ثبت می شوند.
به گزارش ساقی آذربایجانعلی شایگان در جلسه هم اندیشی با رسانه‌ها با اشاره به رونمایی درخت دوستی در روز درختکاری در ارومیه گفت: در حال حاضر ۱۰ درخت کهنسال با بیش از یکصد سال سن در خیابان‌ها، محوطه ادارات و بیمارستان‌ها، محلات و دانشگاه ارومیه شناسایی شده است که ضمن شناسنامه دار کردن آنها با هماهنگی میراث فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی نیز اقدام می‌شود.
وی با اشاره به هدف گذاری «هر شهروند یک درخت» در ارومیه گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور کاشته خواهد شد.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه شایگان گفت: نزدیک به یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده و به مرور در شهر ارومیه کاشته خواهد شد و امسال نیز همزمان با هفته درختکاری بنا داریم، ۲۰۰ هزار اصله نهال توسط شهرداری کاشته و ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان به شهروندان اهدا شود.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: این نهال‌ها و درختچه‌های زینتی مقاوم در مقابل کم‌آبی هستند.
شایگان با بیان اینکه ۶ ایستگاه پخش نهال نیز در نقاط مختلف شهر ارومیه «بوستان ائللرباغی، بوستان ملت، بوستان ساعت، بوستان استقلال، بوستان گلدیس و پل قویون: فعال خواهد بود، افزود: همشهریان می‌توانند یا به صورت آنلاین با مراجعه به سامانه شهرداری به آدرس Khedmat.urmia.ir و یا مراجعه حضوری تقاضای درخت رایگان کنند که بعد از ثبت درخواست، کارشناسی اعزام و بعد از بررسی محل، درخت اهدا می‌شود.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه همچنین از از احداث و راه اندازی ۷ پارک جدید در سال آینده خبر داد و گفت: پارک دین پرست با ۲۲ هزار متر مربع مساحت، پارک دیگاله با ۱۹ هزار متر مربع، پارک جانویسلو با ۶ هزار متر مربع، پارک سلامت با ۲۰ هزار متر مربع و پارک فدک با ۵۵۰۰ متر مربع و پارک بشارت با ۶ هزار مترمربع و توسعه پارک ائللر باغی با ۵ هزار متر مربع از جمله پارک‌های در دست اقدام است.
رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه سرانه فضای سبز در ارومیه را ۱۱/۸ مترمربع ذکر و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ هکتار کمربند سبز در ارومیه داریم، سال آینده ۴۰ هکتار کمربند سبز در ارومیه اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: تمامی امان‌ها و گلدان‌ها در کارگاه‌های خود شهرداری با کمترین هزینه ساخته می‌شود، گفت: ۵۰ درصد از المان‌هایی که امسال نصب می‌شوند اِلمان‌های سال‌های قبل هستند که نوسازی شده‌اند.

About Author