درخشش نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مسابقات جهانی اسپانیا

نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مسابقات جهانی اسپانیا موفق به کسب ۲ مدال طلا شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تیم ملی پرورش اندام کشورمان قهرمان مسابقات جهانی شد، اظهار داشت: نمایندگان استان با کسب ۲ مدال طلا و اورالی در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا درخشیدند.
علی نیک‌رزم افزود: رقابت‌های پرورش اندام و بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک قهرمانی جهان با حضور بیش از ۱۵۰۰ ورزشکار از ۱۱ تا ۱۷ آبان‌ماه جاری در سانتاسوسانای کشور اسپانیا برگزار شد که تیم ملی ایران با کسب ۱۰ طلا و ۷ نقره و ۵ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.
رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فرشاد ولی‌پور، بهزاد عدالت و رضا خطیبی به عنوان سه نماینده استان در این رقابت‌ها حضور داشت که بهزاد عدالت در دسته سوم بادی کلاسیک، مدال طلا و فرشاد ولی پور در دسته پنجم فیزیک کلاسیک مدال طلا و اورالی مسابقات را کسب کردند.
گفتنی است‌، تیم ملی ایران در مجموع مسابقات پرورش اندام، فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، ماسکولار و فیتنس صاحب ۱۰ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز شد و بالاتر از رقبا قرار گرفت تا بعد از یک سال وقفه و غیبت در رقابت‌های جهانی بار دیگر بر سکوی قهرمانی جهان تکیه بزند. آخرین قهرمانی ایران در جهان در سال ٢٠١٩ و در فجیره امارات رقم خورده بود.
بعد از ایران که با ۲۴۵ امتیاز قهرمانی مقتدرانه‌ای را کسب کرد، اوکراین با ۱۷۰ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و کره جنوبی با ۱۳۴ امتیاز در رده سوم ایستاد.

About Author